2020.gada 17. janvāris

Dravis, Tenis

Noderīgi padomi labākam miegam

Noderīgi padomi labākam miegam

Miegam ir ļoti liela ietekme uz pašsajūtu, veselību un dzīves kvalitāti kopumā, tādēļ ir svarīgi, lai atpūta būtu pilnvērtīga.

Mūsdienās daudzi cilvēki cieš no miega traucējumiem - tas, savukārt, kaitē veselībai, izskatam un darba rezultātiem. Sliktākais šajā visā ir tas, ka neizgulēšanās nenodrošina ilgu un veselīgu dzīvi. Tieši pretēji - tas veicina dažādu slimību rašanos. Protams, ne katrs var strādāt mazāk un pilnībā izvairīties no stresa. Taču ikviens var veikt pasākumus miega kvalitātes uzlabošanai. Turpinājumā daži noderīgi padomi labākam miegam.

Neturiet guļamistabā pulksteni

Darba dienām, kad ierasts celties ar modinātāja zvanu, šis padoms nederēs. Taču brīvdienu rītos, kad nekur nav jāsteidzas, šis ir tieši laikā. Pamostoties agri no rīta, Jūs neskatīsities pulkstenī un nerēķināsiet, cik stundas esat gulējis. Jūs arī neprātosiet par to, ka atkal nebūsiet izgulējies.
Ja Jūsu istaba būs tumša un Jūs nezināsiet, cik ir pulkstenis, visdrīzāk iemigsiet vēlreiz. Atvēliet sev šo prieku!

Izveidojiet miega rutīnu

Viens no iemesliem, kādēļ neizguļamies, ir tas, ka neievērojam rutīnu tajā. Ir dzirdēti ieteikumi iet gulēt līdz pusnaktij un celties līdz ar sauli, tomēr tas ir mazāk svarīgi, kā katru vakaru iet gulēt vienā un tajā pašā laikā.
Miegam atvēliet 7 - 9 stundas. Pat ja pēc, piemēram, sešu stundu miega jūtieties labi, Jūsu produktivitāte, visdrīzāk, cietīs.

Parūpējieties par komfortu

Labu miega kvalitāti veicina ne vien ieradumi, bet arī apstākļi, kādos guļam. Tādēļ pārliecinieties, ka Jūsu guļvieta ir pietiekami ērta. Ja beidzamā laikā regulāri jūtaties neizgulējies, iespējams, pienācis laiks iegādāties jaunu gultu un matraci. Laba gulta un kvalitatīvs matracis izmaksā dārgi, taču tas būs lielisks ilgtermiņa ieguldījums. Un uz savas veselības rēķina taupīt nevajadzētu. Ja matrača vai gultas iegādei nepieciešamie līdzekļi uzreiz nav pieejami, bet pirkumu nevēlaties atlikt, tad kā risinājums var būt aizdevums, piemēram, https://www.creamcredit.lv/aizdevums.
Jāpatur gan prātā, ka ikviens kredīts ir atbildība, tāpēc vienmēr jāizvērtē sava maksātspēja.

Nodrošiniet sev fiziskās aktivitātes

Atgriežoties pie ikdienas ieradumiem, kas veicina miega kvalitāti, jāpiemin arī fiziskās aktivitātes. Ikdienas vingrinājumi palīdzēs aizmigt ātrāk un gulēt labāk. Ja Jums ir grūtības aizmigt, pirms gulētiešanas pamēģiniet īsu pastaigu.

Ēdiet labāk

Patērējot veselīgu, sabalansētu uzturu, uzlabojas miega kvalitāte. Piemēram, pārtikas produkti, kas veicina triptofāna, serotonīna un melatonīna veidošanos (piemēram, siers, lasis, olas), var atstāt pozitīvu ietekmi uz Jūsu miega kvalitāti un ilgumu. Ieteicams arī lietot produktus ar augstu magnija sastāvu - tas uzlabo ne tikai miegu, bet arī atmiņu.

Meditējiet

Meditācija var palīdzēt mazināt stresu, kas nozīmē arī labāku atpūtu naktī. Meditācija nenozīmē katru vakaru divas stundas sēdēt lotosa pozā - ir dažādi meditācijas veidi, tādēļ katrs var atrast savām vajadzībām piemērotāko.

Miega traucējumus mazināt palīdz vēl arī citas tehnikas, piemēram, mantras, lūgšanas, elpošanas vingrinājumi, mandalu zīmēšana. Tas viss palīdz atbrīvot prātu, mazināt stresu, atgūt iekšējo līdzsvaru - ir tikai jāatrod sev piemērotākā tehnika, kas nes vēlamo rezultātu.

Lielai daļai no mums ir nepieciešams pilnvērtīgāks miegs. Un ir labi zināt, kā to panākt. Pirmais solis ir problēmas atzīšana. Pēc tam sekojiet iepriekš minētajiem padomiem, kas palīdzēs nonākt pie rezultāta. Iespējams, pavisam drīz Jūsu miega kvalitāte būs būtiski uzlabojusies.