
Kas uzņēmumiem jāzina, ierīkojot publiski pieejamu elektroauto uzlādes staciju?
1. Vietas izvēle un pieejamība
Viena no būtiskākajām izvēlēm ir uzlādes stacijas izvietojums. Tā jābūt viegli pieejamai gan esošajiem klientiem, gan garāmbraucošiem ceļotājiem vai pilsētas iedzīvotājiem.Redzamība un piekļuve
Uzlādes stacija jāierīko tā, lai tai var piekļūt jebkurā diennakts laikā. Īpaši svarīgi tas ir pie tirdzniecības centriem, degvielas uzpildes stacijām, biroju centriem vai sabiedriskās iestādēs. Ideālā gadījumā piekļuvei jābūt vienkāršai, arī elektroauto vadītājiem, kuri ierodas pirmo reizi.
Autostāvvietas un marķējums
Svarīgi nodrošināt speciāli marķētu stāvvietu uzlādes vajadzībām, kā arī vizuāli skaidru norādi, ka stacija ir publiski pieejama. Labi marķēta infrastruktūra uzlabo lietotāja pieredzi un veicina lielāku lietojumu.
2. Tehniskie risinājumi un uzlādes jauda
Katrs uzņēmums var izvēlēties atšķirīgu uzlādes risinājumu atkarībā no budžeta, apmeklētāju plūsmas un uzlādes intensitātes.Lēnā, ātrā vai īpaši ātrā uzlāde?
Lēnās stacijas (AC) ir piemērotas birojiem vai viesnīcām, kur automašīnas uzturas ilgāku laiku. Savukārt ātrās (DC) vai īpaši ātrās uzlādes stacijas piemērotākas tirdzniecības vietām, garāmbraucējiem un vietām ar augstu rotāciju. Tās ļauj uzlādēt akumulatoru līdz 80% pat 30 minūšu laikā.
Energoapgāde un jaudas pieejamība
Pirms stacijas ierīkošanas jāveic tehniskais audits – vai esošā elektroapgādes sistēma spēj nodrošināt nepieciešamo jaudu? Ja nepieciešams, jāplāno papildus pieslēguma kapacitāte vai uzkrāšanas sistēmas.
3. Licencēšana, norēķini un uzturēšana
Lai stacija būtu funkcionāla un lietotājiem draudzīga, svarīgi padomāt arī par tās pārvaldību un administratīvajiem aspektiem.Normatīvie akti un saskaņošana
Ierīkojot publisku uzlādes staciju, jāievēro attiecīgie būvniecības, elektrības un vides aizsardzības normatīvi. Tāpat jāsaņem nepieciešamās atļaujas no pašvaldībām vai attiecīgām institūcijām.
Norēķinu sistēmas
Uzlādes pakalpojumu var piedāvāt bez maksas vai par maksu. Ja paredzēti maksas pakalpojumi, jāizvēlas norēķinu sistēma – piemēram, ar mobilajām lietotnēm, bankas kartēm vai RFID kartēm. Lietotāji novērtē ērtus, caurspīdīgus un modernus norēķinu veidus.
Uzturēšana un serviss
Stacijai jābūt uzticamai un regulāri apkalpotai. Tehniski traucējumi vai nekopta vide var radīt negatīvu iespaidu un mazināt klientu uzticību. Ieteicams noslēgt servisa līgumu ar operatoru, kas nodrošina regulāru uzturēšanu un nepieciešamos uzlabojumus.
4. Mārketings un komunikācija
Lai ieguldījums atmaksātos, svarīgi par to informēt potenciālos lietotājus.Uzlādes stacijas redzamība digitālajos rīkos
Uzlādes punkts būtu jāreģistrē visās populārākajās elektroauto karšu lietotnēs, piemēram, PlugShare, ChargeMap, Google Maps u.c. Tas ļaus ceļotājiem viegli atrast jūsu staciju un pieplānot to savā maršrutā.
Komunikācija ar klientiem
Piedāvājiet uzlādes iespēju kā daļu no klientu pieredzes – piemēram, ērta uzlāde, kamēr iepērkas vai apmeklē biroju. Tā ir vērtība, ko var izmantot arī uzņēmuma reputācijas stiprināšanai un mārketinga aktivitātēs.
Secinājumi
Publiski pieejama elektroauto uzlādes stacijas izveide ir iespēja uzņēmumiem gan praktiski atbalstīt ilgtspējīgu mobilitāti, gan piesaistīt jaunus klientus. Pareizi izvēlēta vieta, atbilstoša tehnoloģija un lietotājam draudzīgs serviss pārvērš uzlādes punktu no infrastruktūras objekta par vērtīgu konkurētspējas priekšrocību. Uzņēmumiem, kas domā par nākotni un vides ietekmi, šis ir solis pareizajā virzienā.