2025.gada 6. jūnijs

Ardis, Ingrīda

TOP 7 kritēriji, kas nodrošina SEO jaunai mājaslapai

TOP 7 kritēriji, kas nodrošina SEO jaunai mājaslapai

Jaunas mājaslapas publicēšanu varam salīdzināt ar notikumu, kuru svin tikai paši tuvākie – ģimene, draugi un izveides projektā iesaistītie kolēģi, jo ar “lentītes pārgriešanu” vien nepietiek, lai šī mājaslapa kļūtu par nozīmīgu instrumentu biznesa mērķu sasniegšanai digitālā vidē. Vietnei jākļūst pamanāmai un pieejamai plašākai auditorijai.

SEO aģentūra eComStrive skaidro, kādi svarīgi aspekti nodrošinās Jūsu jaunajai vietnei redzamību un konkurētspēju meklētājprogrammu rezultātos.

Domēna izvēle: pirmais solis ceļā uz SEO panākumiem

Domēna nosaukums ir pirmais, ko lietotāji ievēro, un tas bieži vien nosaka pirmo iespaidu par mājaslapu. Izvēloties domēnu, svarīgi nodrošināt, lai tas būtu īss, viegli iegaumējams un atbilstošs uzņēmuma nosaukumam vai darbības jomai.

Atslēgvārdu iekļaušana domēna nosaukumā, kas tika uzskatīta par efektīvu SEO stratēģiju, mūsdienās vairs nav tik nozīmīga. Google vairāk novērtēs domēna kvalitāti un uzticamību, nevis mehānisku atslēgvārdu izmantošanu.

SSL drošības sertifikāts: drošs un uzticams pamats

Mūsdienās SSL (Secure Sockets Layer) drošības sertifikāts ir kļuvis par neatņemamu mājaslapas sastāvdaļu, jo nodrošina ne tikai lietotāju datu aizsardzību, bet arī uzlabo vietnes SEO pozīcijas.

Google akcentē, ka drošība ir prioritāte, un mājaslapas bez SSL tiek sodītas ar zemākām pozīcijām meklētājprogrammu rezultātos.
SSL sertifikātu iegūt ir vienkārši, un tas bieži vien tiek piedāvāts bez papildu maksas pie mājaslapas uzturēšanas pakalpojumu sniedzējiem.

Pielāgota mājaslapa mobilām ierīcēm: mobilais SEO kā prioritāte

Mobilo tehnoloģiju attīstība sekmē skaitliski lielāku mājaslapu organisko apmeklējumu no mobilām ierīcēm, tādēļ vietnes mobilā versija ir absolūta prioritāte. Google jau vairākus gadus izmanto "mobile-first indexing" principu, kas nozīmē, ka meklēšanas rezultāti tiek galvenokārt balstīti uz mobilās versijas saturu un veiktspēju.

Lai pārliecinātos, ka jūsu mājaslapa ir draudzīga mobilajām ierīcēm, izmantojiet Google Mobile-Friendly Test rīku.

Vietnes ātrums: svarīgs faktors apmeklētāju piesaistei un noturēšanai

SEO speciālists Edgars Kebbe norāda, vietnes ātrums ir viens no svarīgākajiem faktoriem gan lietotāju pieredzes, gan SEO optimizācijas ziņā. Lietotāji sagaida, ka mājaslapa ielādēsies mazāk nekā trīs sekundēs. Ja ielāde aizņem ilgāku laiku, pieaug risks, ka apmeklētāji pametīs vietni vēl pirms tā pilnībā ielādējusies.

Google PageSpeed Insights ir lielisks rīks, lai novērtētu mājaslapas ātrumu un saņemtu ieteikumus tā uzlabošanai. Minēsim dažus vienkāršus veidus, kā paātrināt vietnes ielādi:
  • Attēlu optimizēšana, izmantojot modernus formātus, piemēram, WebP;
  • Iespējota kešatmiņa, kas nākamos apmeklējumos samazinās lapas ielādes laiku, jo bieži izmantotie failus jau būs saglabāti apmeklētāju ierīcēs;
  • Minimizēts kods samazinot HTML dokumentu, CSS un JavaScript koda rindas garumu.


Lapas struktūra: vieglai vietnes navigācijai

Lapas struktūra ir svarīga gan lietotājiem, gan meklētājprogrammām, jo tā palīdz viegli orientēties vietnē un atrast nepieciešamo informāciju. Loģiski izkārtota struktūra uzlabo lietotāju pieredzi un samazina atlēcienu līmeni, vienlaikus palīdzot meklētājprogrammām saprast, kā dažādi mājaslapas struktūras elementi ir savstarpēji saistīti.

Neaizmirstiet par iekšējām saitēm – sasaistiet vietnes lapas savā starpā, lai apmeklētāji varētu viegli pāriet no vienas sadaļas uz citu, un tādējādi palielinātos mājaslapā pavadītais laiks.

Atbilstoši atslēgvārdi: veids kā piesaistīt mērķauditoriju

Pareiza atslēgvārdu izvēle ir SEO pamats, kas nosaka, vai potenciālie klienti atradīs jūsu mājaslapu meklētājprogrammās. Atslēgvārdu izpēte palīdz identificēt vārdus un frāzes, kuras lieto jūsu mērķauditorija, meklējot konkrētus produktus vai pakalpojumus.

Fokusējieties uz dabisku atslēgvārdu iekļaušanu svarīgākajās vietnes daļās: virsrakstos, meta aprakstos, bloga rakstu pirmā paragrāfa tekstā un attēlu alternatīvajos tekstos.

Oriģināls saturs un ārējās saites: uzticamības un autoritātes veidošana

SEO panākumi nav iedomājami bez kvalitatīva un unikāla satura. Google augstu vērtē saturu, kas lietotājiem sniedz pievienoto vērtību, ir viegli saprotams un atbild uz specifiskiem jautājumiem. Tāpēc ir būtiski regulāri veidot oriģinālu saturu, kas saista lasītājus un padara jūsu vietni par uzticamu informācijas avotu.

Saites no uzticamiem un autoritatīviem resursiem ir būtisks faktors mājaslapas reputācijas un SEO uzlabošanā. Šādas saites signalizē Google, ka mājaslapas saturs ir lasītājam vērtīgs un uzticams.

Saites no autoritatīviem resursiem var iegūt:
  • Veidojiet kvalitatīvu saturu, uz kuru vēlas atsaukties citi resursi, piemēram, nozarei aktuāli raksti, diskusijas, padziļināti ceļveži vai ekskluzīvi pētījumi;
  • Sadarbības ar nozares līderiem, veidojot viesblogus vai intervijas ar nozares ekspertiem;
  • Iesaiste ar nozari saistītās diskusijās un forumos, saturu pārpublicējot sociālos tīklos vai citās platformās.
Jaunas mājaslapas izveide ir tikai sākums. Lai tā kļūtu par efektīvu biznesa rīku, ir svarīgi ievērot virkni SEO pamatprincipu – sākot no tehniskiem risinājumiem, piemēram, SSL sertifikāta un vietnes ātruma optimizācijas, līdz kvalitatīvam saturam un atslēgvārdu analīzei. Šie soļi palīdzēs uzlabot jūsu mājaslapas redzamību meklētājprogrammās un piesaistīt potenciālos klientus.

Lai gūtu pārliecību, ka mājaslapa ir pilnībā gatava veiksmīgam startam, piedāvājam bezmaksas konsultāciju ar mūsu SEO speciālistiem no aģentūras eComStrive. Sazinieties ar mums vietnē www.e-komercija.lv un uzziniet, kā uzlabot savas jaunās mājaslapas redzamību!