2019.gada 7. decembris

Anta, Antonija, Dzirkstīte

LTAB: visbiežāk avārijas bez OCTA polisēm notiek Jēkabpils, Rēzeknes un Krāslavas apkaimē

LTAB: visbiežāk avārijas bez OCTA polisēm notiek Jēkabpils, Rēzeknes un Krāslavas apkaimē

Latvijā visbiežāk autoavārijas bez transportlīdzekļu īpašnieku obligātas civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas notiek Jēkabpils, Rēzeknes, un Krāslavas apkaimē, portālu Radio1.lv informēja pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB).
 
 
Birojā norādīja, ka Latgalē bez OCTA polisēm izraisīto autoavāriju īpatsvars ir no 2% līdz 6,4%, kamēr Rīgā un tās apkaimē, kur ir vislielākā transportlīdzekļu plūsma un arī lielākais reģistrēto transportlīdzekļu skaits, neapdrošināto spēkratu izraisīto avāriju īpatsvars nepārsniedz 1-2%.
 
 
"Analizējot datus par pēdējiem gadiem, redzams, ka Latgales reģionā nav vērojami nekādi būtiski uzlabojumi. Rajoni mainās savā starpā, taču no vietām, kurās ir augsts neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu avāriju īpatsvars neizkrīt, dominējot no gada uz gadu. No vienas puses tas ir saistīts ar ceļu satiksmes intensitāti konkrētajās vietās, piemēram, ārpus pilsētām biežāk ceļu satiksmes negadījumi notiek tajās vietās, caur kurām iet lielas automaģistrāles, taču no otras puses, vienu un to pašu vietu dominēšana Latvijas "melnajā kartē" liecina par tendenci un iespējams paaugstinātu bīstamību konkrētajās vietās, kas nozīmē, ka atbildīgajām institūcijām būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu riska draudus," sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
 
 
Viņš atzīmēja, ka atbilstoši OCTA likumam cietušajiem atlīdzības par neapdrošināta auto izraisītiem ceļu satiksmes negadījumiem tiek izmaksātas no OCTA Garantijas fonda, bet izmaksātās atlīdzības no vainīgā transportlīdzekļa vadītāja vai juridiskā īpašnieka tiek atgūtas regresa ceļā.
 
 
"Tāpēc maldīgs ir uzskats, ka autoīpašniekam vai vadītājam nebūs jāatbild par avārijas rezultātā radītajām sekām. Vainīgajai pusei būs ne tikai jāsedz visi zaudējumi, bet arī, apdrošinot savu civiltiesisko atbildību turpmāk, visticamāk, nāksies maksāt dārgāk, jo būs sabojāta apdrošināšanas vēsture un autoīpašnieks būs ierindots paaugstinātā riska klasē," teica Stengrevics.
 
 
Pēc LTAB datiem, 2013. gadā Latvijā notika 353 ceļu satiksmes negadījumi, kas izraisīti ar transportlīdzekļiem bez OCTA, un kopumā par šiem negadījumiem cietušie no Garantijas fonda saņēmuši zaudējumu atlīdzības gandrīz 383 tūkstošu eiro apmērā. Tāpat birojā atzīmēja, ka kopumā neapdrošināto autoīpašnieku skaits Latvijā nav liels, proti, tie ir mazāk par 2%.
 
 
2011.gadā visbiežāk bez OCTA apdrošināšanas polises autoavārijas notika Alūksnes, Jēkabpils un Ludzas apkaimē, savukārt 2012. gadā - Rēzeknes, Daugavpils un Ludzas apkaimē.
 
 
LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Komentāri (0-1/1)

  • Ance
    28.11.2019 13:21
    Var jau saprast, daudzi no laukiem vai reģioniem tālāk no Rīgas nevar atļauties OCTA. Daudz ērtāk iegādāties OCTA internetā. Mans ieteikums būtu apskatīties tādas lapas kā https://manapolise.lv un citus kalkulātorus. Tur salīdzina vairāku apdrošinātāju piedāvājumus. Tur arī lētāko var atrast.

Atstājiet komentāru