2019.gada 16. septembris

Asja, Asnate, Dāgs, Dārgs

Trenažieru zāle mājas apstākļos

Trenažieru zāle mājas apstākļos

Trenažieri mājas apstākļos nodrošina neatkarību, bet vienlaikus prasa arī zināmu pašdisciplīnu un rakstura stingrību. Toties tas, ka iemīļotajam treniņam vari pievērsties jebkurā brīdī, netērēt laiku ceļā un naudu trenažieru zāles abonementa iegādē, ir neatsverami. Mūsdienās ir pieejami daudz un dažādi trenažieri, kas ir izmērā kompakti un ērti lietošanā mājas apstākļos.

Lielu popularitāti jau iemantojuši velotrenažieri un mājas skrejceliņi, kuri, laikam ejot, iemanto arī neskaitāmas papildfunkcijas, piemēram, tie ir aprīkoti ar ventilatoriem un monitoriem, un top viegli transformējami visdažādākajiem treniņu veidiem. Par to, kādi tad ir populārākie mājas trenažieri un kādas ir to priekšrocības, par to pastāstīsim raksta turpinājumā.

Velotrenažieris. Velotrenažieris būs īpaši piemērots tiem, kam sirdij tuva velobraukšana. Tie ir projektēti tā, lai neradītu lielu slodzi uz locītavām, turklāt treniņa slodzi var ērti pielāgot indiviuālām vajadzībām.

Velotrenažieri bieži vien veidoti no izturīgas konstrukcijas, tādēļ piemēroti visu svara kategoriju sportistiem. Attīstoties tehnoloģijām, arī velotrenažieri top radīti arvien daudzfunkcionālāki un kompaktāki.
Velotrenažieri var būt divu dažādu tipu - vertikālie un horizontālie, tādēļ atbilstošu modeli varēs atrast un pielāgot jebkuras telpas specifikai. Verikālais velotrenažieris būs izmērā viskompaktākais. Tā būs lieliska izvēle neliela izmēra mitekļiem. Šī tipa trenažieris īpaši labi attīsta kāju, kakla daļas un plecu muskulatūru un nerada slodzi uz mugrukaulu. Horizonālais velotrenažieris būs vairāk paredzēts kardiotreniņam un muguras veselībai, tā kā trenažiera pedāļi atrodas zem stūres, maksimāli samazinās slodze uz mugurkaulu un locītavām.

Skrejceliņš.Skriešana ir aktīvs, kardiovaskulārs treniņš, ko iespējams darīt jebkur, bez īpašiem tēriņiem. Tāpēc īpaša skrejceliņa trenažiera iegāde mājas apstākļiem nav nekas neparasts. Šāda trenažiera lielākā priekšrocība ir tā, ka sportists nav atkarīgs no laika apstākļiem un gadalaika, tāpat nav vajadzīgs arī dārgs papildekipējums.
Lielākā daļa skrejceliņu trenažieru ir aprīkoti ar monitoru, kurā maināma treniņa slodze un ritms, tāpat viegli regulējams ir arī skrejceliņa slīpums, jo slīpāks tas ir, jo lielāka slodze tiek nodrošināta treniņa laikā.

Skrejceliņu trenažieri var būt divu dažādu veidu - mehāniskie un elektriskie. Mehāniskie skrejceliņi būs salīdzinoši lētāki un to virsmu regulē un darbina pats sportists. Tomēr palēninoties skriešanas tempam, palēnināsies arī skrejceliņa virsmas kustības ātrums, tādēļ ar šādu trenažieri būs salīdzinoši grūti nodrošināt patiesi intensīvu treniņu. Elektriskie skrejceliņi tiek pievienoti pie elektrotīkla un treniņa slodzi var regulēt, mainot virsmas slīpumu vai regulējot celiņa kustības ātrumu.

Hanteles un pievilkšanās stieņi. Dažādu svara elementu cilāšana ir lielisks veids, kā nostiprināt ķermeņa augšdaļu un veidot muskuļu masu. Atkarībā no paredzamā treniņu apjoma un slodzes, atšķiras arī hanteļu materiāli. Tās var būt veidotas no metāla, plastmasas, gumijas un vinila.

Arī svaru kategorijas tām ir visdažādākās, sākot no 0,5 kg līdz pat 20 un pāri kilogramiem. Pateicoties ērtajiem materiāliem un parocīgajām formām, hanteles būs lielisks palīgs pat iesācējiem, tomēr treniņus iesākt vajadzētu ar salīdzinoši nelielām un vieglām hantelēm. Regulāri treniņos izmantojot hanteles, iespējams nostiprināt ne tikai roku muskulatūru, bet arī plecu daļu un muguras muskulatūru, tomēr jāatceras slodzi vienmērīgi sadalīt abām rokām.

Pievilkšanās stieni var iekārtot jebkurā ērtā mājas vietā - pie sienas vai virs durvju ailes. Pievilkšanās laikā pastiprināta uzmanība tiek pievērsta ķermeņa augšdaļas treniņam, attīstās roku un muguras muskulatūra, uzlabojas stāja un veidojas muskuļu masa. Turklāt pievilkšanās stienis neaizņem daudz vietas un tā iegāde neprasa lielus ieguldījumus.