2024.gada 21. aprīlis

Anastasija

SIA “Jēkabpils reģionālā slimnīca” Uzņemšanas nodaļai jauna vadītāja – Dr. Ilze Bikova

No 16.janvāra SIA “Jēkabpils reģionālā slimnīca” Neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļu vada internists, kardiologs Dr. Ilze Bikova. Viņa arī šonedēļ uzsākusi pieņemt pacientus ambulatorajā daļā jeb poliklīnikā, konsultējot kā kardiologs. 

Neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļa ir vieta, kur pacients pēkšņas veselības pasliktināšanās gadījumā ierodas pats vai ar neatliekamās medicīniskās palīdzības transportu, tā ir vieta, kur ikviens pacients, ne tikai saņem neatliekamo palīdzību, bet arī iepazīst slimnīcu, veido par to pirmo priekšstatu. Nereti dzirdēts, ka uzņemšanas nodaļu ritms ir ļoti dinamisks. Lai uzzinātu, kāds tas ir Jēkabpils slimnīcā un, kā aizritējušas darbā pirmās darba nedēļas nodaļas jaunajai vadītājai, laikraksts “Ceturtdiena” uz sarunu aicināja Dr. Ilzi Bikovu.

-    Jūsu sadarbība ar Jēkabpils slimnīcu ir nupat sākusies vai bijusi arī iepriekš?

IB:
Jēkabpils reģionālās slimnīcas komandai pievienojos no 16.janvāra, atsaucoties publicētai Uzņemšanas nodaļas vadītāja vakancei.

-    Pastāsties par sevi: Kāda ir jūsu iepriekšējā darba pieredze, izglītība vai esat no Jēkabpils? 

IB:
Līdz šim, gandrīz 17 gadus, strādāju Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas “Gaiļezers” Sirds un asinsvadu klīnikas Neatliekamās kardioloģijas nodaļas Intensīvajā palātā un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā kā Intensīvās terapijas brigādes vadītāja. Esmu neatliekamās medicīnas ārsts, internists, kardiologs.  Studēju Rīgas Stradiņa universitātē un Latvijas Universitātē. Jēkabpils slimnīcā strādāšu nu jau trešajā paaudzē, jo arī mana mamma un vecvecāki šeit ir strādājuši. Pašlaik arī norit pārcelšanās process visai ģimenei uz Jēkabpili.

-    Kā medicīna ienāca jūsu dzīvē? 

IB:
Uzaugot mediķu vidē, man pat nebija citas domas, ka varētu mācīties ko citu, ne medicīnu.

-    Kā aizritējušas jūsu pirmās darba nedēļas Jēkabpils slimnīcas Neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļas vadībā? 

IB:
Ir diezgan grūti, kad pēkšņi izmainās visa dzīve – ne tikai darbs, bet arī mājas, ikdiena, sadzīve. Esmu pieradusi strādāt lielā universitātes klīnikā, šeit viss liekas klusāks, rimtāks. Cilvēki apkārt šķiet smaidīgāki, pieklājīgāki.

-    Kādi ir Jūsu galvenie darba pienākumi? 

IB:
Mans darbs pašlaik saistāms ar Neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļā notiekošo procesu standartizāciju un pacientiem sniegtās palīdzības kvalitātes uzlabošanu. Otrs virziens ir ambulatorās kardiologa pieņemšanas – trīs reizes nedēļā. Paredzēts, ka tuvākajā laikā varēšu veikt arī elektrokardiostimulatoru vai EKS pārbaudes.

-    Pastāstiet par savu komandu? 

IB:
Nodaļā kopā esam 53 darbinieki - gan ārsti, gan ārsti palīgi, medmāsas, asistenti, māsu palīgi, sanitāri, kas ir gana liela komanda, tāpēc nevaru teikt, ka esmu visus jau iepazinusi, bet noteikti ticu, ka mums kopā izdosies izveidot šo nodaļu kā paraugu un etalonu ne tikai mūsu slimnīcai!

-    Darbs jūsu vadītajā nodaļā ir saspringts, nereti veidojas rinda un lielāks gaidīšanas laiks, kas izsauc pacientu neiecietību. Kā atrast zelta vidusceļu attiecībās starp pacientu un mediķi?

IB:
Gribētos, lai pacienti tomēr saprot, kā un kāpēc veidojas šī garā rinda. Neatliekamā palīdzība uzņemšanas nodaļā primāri paredzēta neatliekamiem pacientiem, kam nekavējoties vajadzīga mediķu palīdzība, jo tā viņiem ir dzīvības cenā. Nākamā prioritāte ir steidzamie pacienti, kas ir augsta riska grupā, ja laicīgi nesaņems šo palīdzību. Tāpēc pacientam, kurš savas saslimšanas dēļ var gaidīt, nereti nākas pavadīt garas stundas Uzņemšanas nodaļā, jo, tiklīdz būtu pienākusi viņa kārta, neatliekamās palīdzības brigāde atkal ieved kādu visaugstākās prioritātes pacientu, atvirzot šo gaidītāju atkal tālāk rindā.  Vai arī dažādu izmeklējumu, analīžu rezultātu gaidīšanas laiks, piemēram, datortomogrāfijas atbilde jāgaida daudz ilgāk, līdz to apskatīs, izanalizēs un aprakstīs ārsts-speciālists nekā asins gāzu analīzes rezultāti, kas ir gatavi minūtes laikā ar automātisko analizatoru. Tāpat nozīme ir arī Neatliekamās palīdzības un uzņemšanas nodaļā pieejamo konsultantu skaitam - ja neirologam tajā brīdī ir atvests pacients ar akūtu insultu, kur katra minūte ir svarīga, jo smadzenes iet bojā neatgriezeniski, tad pacientam ar nedēļu ilgām, lai arī stiprām muguras sāpēm nāksies gaidīt. Tā tas ir visur pasaulē. Protams, katrā veselības aprūpes sistēmā ir savas nianses, bet lielākoties visur pasaulē pacientus šķiro pa tā saucamajām prioritātēm, lai pie lielas pacientu plūsmas primāri novirzītu resursus un nodrošinātu palīdzību pacientiem ar smagāku veselības stāvokli.

-    Jūs sniegsiet arī kardiologa konsultācijas, kādi pacienti tās varēs saņemt? 

IB:
Konsultēju gan arteriālas hipertensijas, gan koronāras sirds slimības pacientus, tajā skaitā arī pēc infarktiem, stentiem, sirds operācijām, kā arī, lai izvērtētu nepieciešamību nosūtīt uz tām, gan aritmoloģiskus pacientus ar dažādiem sirds ritma traucējumiem, implantētām ierīcēm.

-    Kas Jums pašai savā darbā visvairāk patīk?

IB:
Man patīk dažādība – neieslīgt rutīnā. Neatliekamajā medicīnā nav divu vienādu situāciju, līdz ar to – nav rutīnas. Lēmumi jāpieņem uzreiz, acumirklīgi un nešauboties. Nav laika panikai, ir jārīkojas.

-    Kas jums palīdz atgūt spēkus pēc ikdienas straujā skrējiena? 

IB:
Mans restarts ir mana ģimene, laiks kopā ar viņiem. Brīvā laika gan ir maz, bet patīk darboties dārzā un gatavot.

Paldies par sarunu!

Foto: Atis Caune-Zalāns

Komentāri (0-2/2)

  • Pacients
    02.02.2023 16:35
    Par šīs leģendārās nodaļas darbu var anekdotes stāstīt. Bet nav jau smieklīgi, ja tas skar pašu. Cerams jaunai vadībai izdosies situāciju un tradīcijas mainīt.
  • Slimniece
    27.01.2023 22:13
    Cerams, ka jaunā vadītāja bišku piesekos līdz savas nodaļas darbinieku attieksmei. Nācās vērsties uzņemšanā pēcpusdienā-visi bija tik neapmierināti, ko tur meklēju. Varu iedomāties, kāda ir attieksme, ja tur ierodas naktī. Par laimi man, mani atpazina viens no nodaļas darbinikiem, tad jau viss veicās ātrāk, bet tas sākums... varētu domāt, ka slimnieki tur ierodas sava prieka pēc. Jāmācās darbiniekiem būt pieklājīgiem, nevis katrs pacients jāuztver kā traucēklis

Atstājiet komentāru