2019.gada 12. novembris

Kaija, Kornēlija

''Transcom Worldwide'': Zvanu centriem asākā konkurence ir nevis par klientiem, bet par darbaspēku

''Transcom Worldwide'': Zvanu centriem asākā konkurence ir nevis par klientiem, bet par darbaspēku

Zvanu centriem Latvijā pašlaik lielākā konkurence ir nevis par klientiem, bet par darbaspēku, intervijā aģentūrai LETA atzina zvanu centra "Transcom Worldwide Latvia" vadītāja Liene Spruģe.

"Konkurence par darbiniekiem, kuri runā kādā no skandināvu valodām, ir jau ļoti sen. Turklāt tā noteikti nemazināsies. Tomēr, ja tagad tirgū nāktu iekšā kāds jauns spēlētājs, tad Latviju pat izvēlēties būtu vieglāk, jo Lietuvā situācija ir vēl piesātinātāka," atzina Spruģe.

Tieši grūtības atrast darbiniekus Rīgā "Transcom Worldwide Latvia" mudinājušas pirms gada izveidot filiāli Jēkabpilī, atzina Spruģe, piebilstot, ka nepieciešamības gadījumā varētu apsvērt filiāļu veidošanu arī citās pilsētās.

"Mēs gan nedomājam veidot tik lielus centrus kā Rīgā, kur mums ir 300 darbinieku. Taču 30-40 darba vietas var tapt arī mazākās pilsētās, un cilvēki ir priecīgi strādāt," stāstīja Spruģe.

Tajā pašā laikā viņa arī atzina, ka jauniešu darba tirgū ienāk daudz mazāk, nekā bija iepriekš. "Tā tas ir. Tomēr darbaspēku atrast var, ja uzņēmums ir gatavs ieguldīt darbinieku attīstībā. Jā, mēs šodien nevaram piesaistīt jau "gatavu" darbinieku, kurš ar pilnu atdevi var strādāt jau no pirmās dienas. Taču, ja mēs darbiniekus apmācām, tad problēmu nav," teica Spruģe.

Vienlaikus viņa atzina, ka konkurence zvanu centru darbā jau sen vairs nav jāvērtē Baltijas valstu kontekstā, jo lielākie spēlētāji šajā tirgū ir Indija un Filipīnas, bet Eiropā - Polija.

"Visu nosaka cena. Mēs nebūsim konkurētspējīgi ar cenām, ko var piedāvāt Indijā vai Filipīnās. Taču mēs esam pazīstami ar apkalpošanas kvalitāti, jo mūsu darbinieki kļūst par ekspertiem jautājumos, kuri ir jārisina mūsu klientu vārdā. Turklāt katram ir sava niša. Piemēram, ja mēs runājam par krievvalodīgo patērētāju apkalpošanu, tad mēs viennozīmīgi esam labākajās pozīcijās Eiropā," pauda Spruģe.

Viņa minēja, ka pašlaik mainās arī tehnoloģijas, kuras tiek izmantotas saziņai zvanu centros.

"Pašlaik 10% no visām transakcijām, kuras notiek ar klientiem, ir, izmantojot digitālos kanālus. Tas ir čats, sociālie tīkli, virtuālie aģenti. Nākamo divu gadu laikā šis īpatsvars varētu augt līdz 30%. Mainās gala lietotāji, pakalpojumu izmantotāju tirgū ienāk tā saucamā "millenium" paaudze. Viņi jau ir uzauguši ar viedtālruni rokās un viņiem, piemēram, čats ir ikdienas saziņas veids. Tam piedāvājumā vienkārši ir jābūt, un viņiem tas ir daudz svarīgāk par zvana iespēju," stāstīja Spruģe.
"Transcom Worldwide Latvia" pieder Zviedrijas uzņēmumam "Transcom WorldWide AB".

Komentāri (0-1/1)

  • Ģimene
    02.07.2018 18:37
    Necilvēcīga attieksme pret darbiniekiem + zemas algas, no kurām atvelk par iedomātām lietām + spriedze uzklausot klientu sūdzības = iemesls biežai darbinieku rotācijai.
    Sola jau zelta kalnus, protams!

Atstājiet komentāru