2024.gada 25. aprīlis

Bārbala, Līksma

Apdrošināšanas sabiedrības BALTA Jēkabpils filiāle sākusi darbu jaunās telpās

Apdrošināšanas sabiedrības BALTA Jēkabpils filiāle sākusi darbu jaunās telpās

No 16.oktobra apdrošināšanas sabiedrības BALTA Jēkabpils filiāle atrodas jaunās telpās – Jēkabpilī, Brīvības ielā 116. Tās vadītājs Gvido Liepiņš stāsta, ka jau ilgāku laiku ticis domāts par jaunām telpām tuvāk aktīvākai klientu plūsmai. Viņš uzsver, ka BALTA ir apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā, tāpēc arī telpām un vietai, kur izvietota filiāle, ir būtiska nozīme.

 “Ceturtdiena” aicināja Gvido Liepiņu uz plašāku sarunu par apdrošināšanas tirgu Jēkabpilī.

 - BALTA ir apdrošināšanas tirgus līderis. Jūsuprāt, kāpēc?

 - Apdrošināšanas sabiedrība BALTA kā tirgus līderis veidojusies gan vēsturiski, gan profesionāli, jo uzņēmumu veido augsti kvalificētu un zinošu profesionāļu komanda, kuri apdrošināšanā darbojas jau daudzus gadus, piesaistot arvien jaunus klientus. Lielais klientu loks ļauj maksimāli precīzi veidot atlīdzību statistiku un precīzāk modulēt izmaksas. Ir jāņem vērā, ka, iegādājoties apdrošināšanas polisi, klients patiesībā iegādājas emocijas – sirdsmieru, drošības sajūtu un pārliecību, ka apdrošinātājs segs izmaksas, ja notiks negadījums. Svarīgi ir, kā klients sajūt to brīdi, kad viņam ir notikusi nelaime un kā tajā brīdī veidojas attiecības ar apdrošinātāju – kā viņš tiek uzklausīts, kā šī problēma tiek fiksēta, kāda ir tālākā komunikācija. Tas viennozīmīgi ir viens no svarīgākajiem aspektiem klientiem. Un man patiess prieks, ka klientu vērtējumā BALTA atzīta par godīgāko apdrošinātāju jau 14 gadus. Godprātīga attieksme pret klientu, kvalitatīvs piedāvājums, profesionāla komanda veido BALTA par apdrošināšanas tirgus līderi.

 - Kā gadu laikā ir mainījusies sabiedrības izpratne un pieprasījums pēc apdrošināšanas pakalpojumiem?

 - Apdrošināšanai ir sena vēsture. Arī pie iepriekšējās iekārtas cilvēki apdrošinājās, un daudziem šis pozitīvais ieradums ir saglabājies vēl joprojām. Tie ir klienti, kas dzīvo ar šo sajūtu, ka viņiem nepieciešams apdrošināties, nepieciešams drošības un palīdzības garants nelaimes brīdī. Apdrošināšanu izvēlas arvien jauni klienti un kopējā tirgus tendence ir pieaugoša. Tomēr salīdzinājumā ar Skandināvijas valstīm, Latvijā apdrošināšanas tirgus vēl ir zems. Straujākam apdrošināšanas pieprasījuma kāpumam Latvijā, manuprāt, vēl joprojām traucē mūsu pagātnes pieredze, attieksme pret sevi, pret savu īpašumu, uzskats, ka kādam citam par mani jārūpējas un jāuzņemas atbildība. Līdz ar to attieksme un izpratne par apdrošināšanu nav līdz galam izsvērta. Mēs bieži medijos lasām par gadījumiem, kad cilvēkiem notiek nelaime un tad viņi lūdz palīdzību sabiedrībai, lūdz ziedot līdzekļus. Tas, protams, nav nepareizi, taču tajā pašā laikā apdrošinātājs ir tas, kas var sniegt vajadzīgo palīdzību nelaimes brīdī, ja vien cilvēks pats būtu laikus parūpējies par sevi. Tad, visticamāk, šādu palīgā saucienu būtu krietni vien mazāk. Tas attiecas gan uz īpašuma, gan nelaimes gadījumu apdrošināšanu. Šajā sakarā ļoti pozitīvi vērtējama obligātā civiltiesiskā apdrošināšana jeb OCTA, kas dod drošības sajūtu, ja ar transporta līdzekli tiek nodarīts kāds kaitējums, tas tiek atlīdzināts. Iegādājoties OCTA, ir iespēja iegādāties papildu iespējas, piemēram, pakalpojumu „Palīdzība uz ceļa”, klientam šī papildu iespējas nozīmē vēl lielāku drošības sajūtu. Piemēram, klients zvana apdrošinātājam, savukārt mums ir sadarbība ar uzņēmumiem, kas nodrošina vajadzīgo servisu.

 Uzskatu, ka nelaimes gadījumu apdrošināšana būtu jāliek pirmajā vietā, taču cilvēki biežāk apdrošina savu īpašumu nekā sevi.

 - Kuri apdrošināšanas pakalpojumi ir pieprasītākie?

 - OCTA, KASKO, īpašuma un ceļojumu apdrošināšana.

 Strādājot apdrošināšanā, jūs redzat patieso situāciju, proti, gadījumus, kad cilvēkiem ir nepieciešama apdrošināšana un kad apdrošinātājs ir spējis palīdzēt. Vai varat minēt biežākos?

 - Viens no apdrošināšanas veidiem, kurš kļūst arvien pieprasītāks, uzlabojoties ekonomiskajai situācijai valstī un kopējai labklājībai, ir ceļojumu apdrošināšana. Cilvēki arvien biežāk un atbildīgāk aizdomājas, kas notiks situācijā, ja nelaime piemeklēs ārpus savas valsts. Visvairāk apdrošināšana tiek novērtēta tajos brīžos, kad ceļojuma laikā piemeklē tiešām būtiskas veselības problēmas un ir nepieciešama transportēšana atpakaļ uz mājām vai repatriācija. Šajā gadījumā izmaksas sasniedz tūkstošus eiro, un, saprotams, ka reti kuram ir iespēja šādus zaudējumus segt nekavējoties.

 Līdzīgi stāsti ir atrodami ikvienā apdrošināšanas pakalpojumā – gan īpašuma, gan transporta, gan nelaimes gadījumu. Diemžēl nereti tikai šādos brīžos cilvēks patiesi novērtē apdrošināšanas lomu vai tieši pretēji – tās neesamību.

Pastāv mīts, ka apdrošināšana ir dārga. Cik, piemēram, izmaksātu īpašuma apdrošināšana vienistabas dzīvoklim?

- Tas, ka apdrošināšana ir dārga, protams, ir mīts, jo summa, ko maksājam par apdrošināšanas polisi, salīdzinoši ar citiem ikdienas pirkumiem, ir neliela. Daudz lielāks zaudējums būs, ja nelaimes gadījumā cietīs ģimenes apgādnieks un uz laiku būs “izsists” no ierindas. Tad cietīs gan viņš, gan ģimene. Īpašuma apdrošināšana, piemēram, vienistabas dzīvoklim izmaksā no 25 līdz 40 eiro gadā. Ja cilvēkam ir tikai viens īpašums, kurā dzīvo, tad ir svarīgi par to arī rūpēties. Diemžēl diezgan liela māņticība valda mūsu sabiedrībā, uzskatot, ja apdrošināšos, tad būs arī nelaime. Tās ir muļķības. Daudz lielāks risks ir neapdrošināties un cerēt, ka nekas neatgadīsies vai, ja atgadīsies, gan jau kaut kā izkulšos. Šādas situācijas prasa gan līdzekļus, gan “kilogramiem nervus”, tāpēc labāk ir apdrošināties. Ja valstiski tiktu noteikta obligātā apdrošināšana uz visiem riskiem, tad cilvēkiem nevajadzētu prasīt sabiedrības palīdzību nelaimes gadījumos. Taču obligātā apdrošināšanas metode laikam nebūtu tā labākā, sabiedrībai, cilvēkiem vajadzība apdrošināt sevi un savu īpašumu ir jāizprot un jāizvēlas apzināti.

Kā mainījies pieprasījums pēc apdrošināšanas Jēkabpilī?

Apdrošināšanas tendence ir stabili augoša. Arvien vairāk cilvēku nonāk pie pārliecības, ka apdrošināšana ir svarīga , un tā dod drošības sajūtu.

AAS BALTA Jēkabpils filiāles jaunā adrese:

Brīvības iela 116, Jēkabpils

Darba laiks: Pirmdiena-Piektdiena: 8.30-17.00

 

Sandra Mikanovska,

Radio1, Ceturtdiena

 

 

Komentāri (0-1/1)

  • Gita
    02.07.2018 18:35
    Labs reklāma līdzeklim Dana. :lol:

Atstājiet komentāru