2024.gada 16. aprīlis

Alfs, Bernadeta, Mintauts

Vācijas zemo cenu veikals "Lidl" noskata vietu tirgotavas būvniecībai pilsētā, ierosinot nojaukt un pārvietot Jēkabpils autoostu

Vācijas zemo cenu veikals "Lidl" noskata vietu tirgotavas būvniecībai pilsētā, ierosinot nojaukt un pārvietot Jēkabpils autoostu

Jēkabpils domes Attīstības un tautsaimniecības komitejas sēdē tika izskatīts jautājums par attīstību zemes gabaliem Jēkabpilī, Kļavu ielā 15, Ledus ielā 5 un Vienības ielā 1. Šie zemes gabali atrodas pilsētas centrā starp lielveikaliem „Rimi” un „Mego” un uz viena no tiem atrodas Jēkabpils autoosta.

Jēkabpils pilsētas pašvaldības Attīstības un tautsaimniecības komiteja bija saņēmusi vēstuli no zemes gabalu Kļavu ielā 15 un Ledus ielā 5 īpašniekiem jeb šo teritoriju attīstītājiem, ar lūgumu izskatīt iespēju nojaukt Jēkabpils autoostu uz pašvaldībai piederošās zemes Vienības ielā 1 un tur uzbūvēt stāvlaukumu topošajam lielveikalam, kas atradīsies Ledus ielā 5. Projekta attīstītāji piedāvā uzcelt jaunu autoostu uz tiem piederošā zemes gabala Kļavu ielā 15.

Komitejas priekšsēdētājs Aigars Nitišs sacīja, ka šajā vietā ir iecere būvēt Vācijas zemo cenu veikalu „Lidl”. Attīstītāju iecere ir lielveikalu būvēt tuvāk satiksmes aplim un cilvēku plūsmai, autoostu nobīdot nost, kaut kur diļāk teritorijā. Aigars Nitišs uzsvēra, ka Jēkabpils autoosta ir samērā jauna būve, kas par savu arhitektonisko veidojumu ieguvusi vairākas godalgas, turklāt jēkabpilieši un pilsētas viesi zina tās atrašanās vietu un pie tās ir pieraduši. Aigars Nitišs mudināja komisijas locekļus atteikt attīstītājiem un nepiekrist autoostas nojaukšanai un pārvietošanai.

Arī deputāte Kristīne Ozola uzsvēra, ka autoosta ir tehniski labā stāvoklī un nav pamata to nojaukt un pārvietot. Savukārt, runājot par jaunu lielveikalu būvniecību pilsētas centrā, viņa uzsvēra, ka šis process ir jāapstādina un, ja kāds vēlas būvēt pilsētā lielveikalu, lai izvēlas teritoriju nomalē vai kādā no apkārtējiem novadiem. Viņa uzsvēra, ka mūsdienās lielākā daļa pircēju pārvietojas ar saviem transporta līdzekļiem un pircējiem nokļūt līdz veikalam nebūs problēmu.

Aigars Nitišs uz šo iebildumu norādīja, ka šoreiz process ir pārāk tālu aizgājis un to apstādināt vairs nebūs iespējams, lielveikals „Lidl” tiks uzbūvēts jebkurā gadījumā, jo minēto zemes gabalu īpašnieki vēlas savas teritorijas attīstīt. Turklāt uz vienas no tām jau savulaik bija plānota veikala K-Rauta izbūve un pat pamati ielikti, bet krīze šo procesu apturēja. Kā zināms K-Rauta tagad ir K-Senukai pārpirkts īpašums un vairs nav plānots būvēt tik apjomīgu būvniecības veikalu, tāpēc ir vieta arī „Lidl” būvei. Turklāt šo teritoriju īpašnieki vēlas tās attīstīt un vienīgais, ko pašvaldība var darīt, nepiekrist autoostas nojaukšanai un pārcelšanai, lai šo teritoriju attīstītāji būvē veikalu tur, kur viņi to var, kā arī censties panakt, lai veikala ēka, kas tiks būvēta, pēc iespējas būtu vizuāli pievilcīga un iekļautos pilsētas ainavā. Aigars Nitišs arī atzina, ka tomēr esot maz cerību panākt, lai veikala ēka tiktu uzcelta pievilcīga, jo kā zināms veikalu īpašnieki allaž paliek pie sava ēkas koncepta un zīmola krāsām un citu pašvaldību pieredze liecina, ka arī tiesājoties, lielveikala būvnieki panāk savu.

Deputāts un Attīstības un tautsaimniecības komitejas loceklis Leonīds Salcevičs komitejas locekļiem  īsumā izstāstīja lielveikalu ienākšanas vēsturi pilsētas centrā, uzsverot, ka tā bijusi konkrētā brīža nepieciešamība pilsētas attīstībai un izugsmei, atgādinot par ieguvumiem, piemēram, komunikāciju tīklu un citas nepieciešamās infrastruktūras izbūvi. Piemēram, pēc lielveikala „Mego” būvniecības, kad šajā teritorijā ievilktas visas komunikācijas, tā „atdzīvojusies”. Tāpēc rūpīgi esot jāizvērtē katrs uzņēmēju piedāvājums un ieguvumi pilsētai. Taču, runājot, par Jēkabpils autoostas nojaukšanu un pārvietošanu, viņš esot kategoriski pretī un nepiekrītot šim priekšlikumam. Turklāt autoostas pamatos esot viņa iemūrēta kapsula ar vēstījumu par šo objektu nākamajām paaudzēm.

Attīstības un tautsaimniecības komiteja noraidīja priekšlikumu nojaukt un pārvietot autoostu, dodot priekšroku lielveikala „Lidl’” būvei. Šīs ieceres īstenotājiem projekts būs jārealizē, izmantojot savā īpašumā esošos zemesgabalus.

Jau ziņots, ka jūlija izskaņā valsti pāršalca ziņa par Vācijas zemo cenu veikalu ķēdes „Lidl” ienākšanu Latvijā nākamajā desmitgadē. Tāpat arī vēstīts, ka pirmo lielveikalu iecerēts būvēt Rīgā, Dzelzavas ielā 75b.

FOTO: TVNET

Komentāri (0-10/40)

  • GN
    02.07.2018 18:35
    Lai Lidlu labāk būvē noplukušās Betas vietā. Pie reizes var būt sakoptu netīro pļavu starp Betu un mazo Maksimu Viestura ielā. Savādak izskatas kā īsts graustu rajons
  • Livija
    02.07.2018 18:35
    Ana:
    Tak jums sola uzbūvēt jaunu autoostu! Un arguments, ka iebūvēta kapsula ar vēstījumu, ir gana tizls. Tik pat tizls, kā Ozolas, ka visi, redz, brauc ar automašīnām. Ceru, ka Ozolai šis ir pēdējais sasaukums.

    Jā, tādi argumenti neiztur kritiku :D un godalga padsmit gadi atpakaļ bija padsmit(!!!) gadi atpakaļ, nevis vakar. Autoosta ir diezgan noplukusi , ja Lidl var ko mūsdienīgāku piedāvāt, turklāt par saviem līdzekļiem, tad lai tik būvē. Pilsēta tikai iegūs
  • eh!
    02.07.2018 18:35
    Pele:
    Nez kā bebrānieši jau izbūvēti, dzīvo kā kā eirōpā?

    Pēc eiropas nekādi neizskatās. Un laikus arī neizbūvēs, velk gumiju visu laiku. Patiesībā varēja atstāt bebrus tādus kā iepriekš, tikai uzprišināt.
    No uzprišināšanas nebūs otkatu. Paskaties, cik būvju Ragaini atlika, lai būtu pa godīgam. To viņš pareizi izdarīja.
  • Pele
    02.07.2018 18:35
    Nez kā bebrānieši jau izbūvēti, dzīvo kā kā eirōpā?
    Pēc eiropas nekādi neizskatās. Un laikus arī neizbūvēs, velk gumiju visu laiku. Patiesībā varēja atstāt bebrus tādus kā iepriekš, tikai uzprišināt.
  • hm
    02.07.2018 18:35
    Lai nu kā, bet Lidlam jau nu nav ko baidīties būvēt savu bodi arī dziļāk uz Bebru mikrorajona pusi. Ja cenas tur būs pieņemamas un piedāvājums labs - cilvēki viņu veikalu ellē atradīs un apmeklēs. Galu galā, turpat netālu ir arī Beta un Depo ar ko konkurēt. Vai vēl atceraties tos laikus, kad Degas (lielais humpanieks ar nezcik tirdzniecības zālēm un mēbeļu bode) bija tur tālumā aiz kapiem. Cilvēki strīpām uz viņu gan gāja, gan brauca un nevienu nekratīja tas attālums.
  • po
    02.07.2018 18:35
    Autoostu var pārcelt blakus, ja par lidl līdzekļiem uzbūvē ar jaunu sporta halli!
  • eh!
    02.07.2018 18:35
    Guest:
    tā vot!:
    Guest:
    bub bum:
    Ko tā ozola muld? Ārzemes ir ārzemes, tur visiem ir darbs, mašīnas, tauta ir aktīva, tur var atļauties būvēt lielveikalus piepilsētā. Pie mums nabagiem, jo tuvāk pie deguna, jo labāk.

    Vai tad visi nabagi dzīvo ap autoostu? un pa centru?

    Caur centru cirkulē visi- gan nabagi, gan biezie.

    Nu jā, varēs ubagot pie tā lidla.Vietu jau noskatīji ,kur ar burciņu tupēsi žēlabainām acīm.


    es jau ubagiem dodu pa eirikam, kam man ar burciņu stāvēt?
  • Guest
    02.07.2018 18:35
    tā vot!:
    Guest:
    bub bum:
    Ko tā ozola muld? Ārzemes ir ārzemes, tur visiem ir darbs, mašīnas, tauta ir aktīva, tur var atļauties būvēt lielveikalus piepilsētā. Pie mums nabagiem, jo tuvāk pie deguna, jo labāk.

    Vai tad visi nabagi dzīvo ap autoostu? un pa centru?

    Caur centru cirkulē visi- gan nabagi, gan biezie.

    Nu jā, varēs ubagot pie tā lidla.Vietu jau noskatīji ,kur ar burciņu tupēsi žēlabainām acīm.
  • tā vot!
    02.07.2018 18:35
    Guest:
    bub bum:
    Ko tā ozola muld? Ārzemes ir ārzemes, tur visiem ir darbs, mašīnas, tauta ir aktīva, tur var atļauties būvēt lielveikalus piepilsētā. Pie mums nabagiem, jo tuvāk pie deguna, jo labāk.

    Vai tad visi nabagi dzīvo ap autoostu? un pa centru?

    Caur centru cirkulē visi- gan nabagi, gan biezie.
  • Guest
    02.07.2018 18:35
    bub bum:
    Ko tā ozola muld? Ārzemes ir ārzemes, tur visiem ir darbs, mašīnas, tauta ir aktīva, tur var atļauties būvēt lielveikalus piepilsētā. Pie mums nabagiem, jo tuvāk pie deguna, jo labāk.

    Vai tad visi nabagi dzīvo ap autoostu? un pa centru?

Atstājiet komentāru