2024.gada 20. aprīlis

Mirta, Ziedīte

Autobusu parkā analizē pasažieru priekšlikumus

Autobusu parkā analizē pasažieru priekšlikumus

SIA “Jēkabpils autobusu parks” vadība un speciālisti ir izskatījuši priekšlikumus, ko 920 respondenti uzņēmuma organizētās pasažieru aptaujas laikā bija uzrakstījuši anketas ieteikumu daļā. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis skaidro, ka cilvēki ātri pierod pie ērtībām, ko nodrošina jaunās tehnoloģijas, tāpēc prasības pret pakalpojumu sniedzējiem aug visās jomās. Lai noturētos līmenī ar citiem pasažieru pārvadātājiem, Jēkabpils autobusu parks daudz dara, lai uzlabotu pasažieru apkalpošanu gan pilsētas, gan reģionālajos maršrutos.

- Kurus no pasažieru ieteikumiem par uzlabojumiem pilsētas maršrutos uzņēmums var izpildīt?

- Pasažieru priekšlikumus varam iedalīt divās grupās. Ir jautājumi, ko var risināt pats uzņēmums, bet otra daļa ir tie, kas ir pašvaldības kompetencē. Piemēram, 6% aptaujāto ieteica nodrošināt vēlākus reisus vakaros 5. un 8. maršrutā, bet 5% aptaujāto vēlas, lai pagarina 8.maršrutu līdz pieturai “Poliklīnika”. Autobusu parks nenosaka, pa kurām ielām un cik tālu kursēt autobusiem pilsētā, tā ir pašvaldības kompetence, tāpēc ar priekšlikumiem par 8.maršruta pagarinājumu, 9.maršruta atjaunošanu, autobusa nodrošināšanu pa Zvanītāju ielu un kursēšanu 2.un 7.maršarutā brīvdienās, kā arī skolnieku brīvbiļešu izmantošanu brīvdienās pilsētas iedzīvotājiem jāvēršas Jēkabpils pilsētas domē. “Jēkabpils autobusu parks” izpilda pasažieru pārvadājumu pasūtījumu, ko pilsētā nosaka pašvaldība. Tāpat Autobusu parka kompetencē nav pieturvietu labiekārtošana un ceļu remonti un uzturēšana.

  • Gandrīz 7% aptaujāto norādīja par nepietiekamu tīrību salonos, bet 5% atzīmēja problēmas temperatūras režīma nodrošinājumā salonos.

  • Neviens autobuss reisā netiek izlaists, pirms tas nav iztīrīts un nomazgāts. Jāņem vērā faktors, ka daudzi autobusi jau kalpo ilgi, tāpēc laika zobs ir ietekmējis autobusa iekšējo apdari, solus un to pārvalkus un tie var izskatīties ne visai tīri, taču tīrība salonā lielā mērā ir arī pasažieru kultūras un uzvedības jautājums. Aprakstīti soli, piemētāta grīda ir pašu pasažieru radītā vide autobusā reisa laikā. Uz iebildumiem par karstumu varu paskaidrot, ka pilsētas maršrutos pieturas ir pārāk tuvu cita citai, durvis bieži jāatver, tāpēc kondicionieri nevar darbināt. Izvēloties jaunus autobusus, raudzīsimies, lai vēdināšanu varētu nodro;sināt ar atveramiem logiem. Reģionāljos un starppilsētu maršrutos autobusos var darbināt kondicionierus, tur mikroklimata problēmu nav.

  • 9% respondentu bija norādījuši uz nelaipniem šoferiem. Kāda ir uzņēmuma stratēģija šai jautājumā?

  • Mēs strādājam un strādāsim pie tā, lai nodrošinātu pasažieru laipnu apkalpošanu, viņu drošību un komfortu ceļā. Uzņēmumā notiek darbinieku mācības, kurās pārrunājam autobusu vadītāju profesionālos jautājumus, komunikācijas principus un analizējam konkrētas situācijas, kādas sabiedriskajā transportā ir gadījušās Jēkabpilī un citur. Mēs esam pateicīgi pasažieriem, kuri ziņo par problēmām un velta arī labus vārdus mūsu šoferiem. Aicinām arī turpmāk sazināties ar Autobusu parka administrāciju, izmntojot mājaslapas www.jekabpilsap.lv sadaļu Uzdod mums jautājumu.

  • 19% aptaujāto kritizēja dzeltenos autobusus, kuri kursē pilsētas maršrutos. Kāpēc bija tāda izvēle?

  • Dzeltenie autobusi ir paredzēti tieši pilsētas maršrutiem, kur pasažieri ceļā pavada vien pāris desmitus minūšu. Šādus autobusus izmanto arī Rīgā, Ventspilī un Rēzeknē. Iegādājoties jaunus autobusus, vispirms uzņēmumam ir jārēķinās ar finansiālajām iespējām. Ja gribam nopirkt vairāk jaunu autobusu, jālūkojas uz tiem, kas maksā lētāk. Protams, var pirkt arī dārgākus autobusus, bet tad nāksies celt biļešu cenu, un tas pasažieros izsauks vēl lielāku neapmierinātību. Patlaban Jēkabpilī, neskaitot Daugavpili, ir zemākā biļetes cena pilsētas sabiedriskajā transportā.

Biļetes cena (eiro) Abonementa biļete mēnesim

Jēkabpils 0,5 21,34

Ventspilī 0,6 33

Valmierā 0,6 26,4

Rēzeknē 0,6 30

Liepāja 0,7 27

Jelgava 1,0 42

Rīga 1,15 (pie vad. 2,0) 40

 

  • Vairāki pasažieri lūdza autobusu pienākšanas un atiešanas laiku no Dzelzceļa stacijas saskaņot ar vilcienu kursēšanas laiku.

  • Autobusu kustības laiki ir salāgoti gan ar citiem reģionālo pārvadātāju maršrutiem, gan ar vilcienu pienākšanu un atiešanu Krustpils stacijā, bet reizēm arī vilcieni mēdz aizkavēties, tad atbraucējiem nākas gaidīt nākamo autobusu.

  • Kopumā pasažieri Autobus parka darbu bija vērtējuši pozitīvi. Kas jūs visvairāk iepriecināja?

  • Protams, vislielāko prieku sagādā katra pozitīva atsauksme un šoferiem izteikts Paldies! Aptaujas rezultātus gaidīja arī darbinieki, un tas liecina, ka kolektīvu interesē mūsu klientu vērtējums un vēlmes. Centīsimies strādāt tā, lai nākamajā aptaujā apmierināto klientu skaits būtu vēl lielāks.

Atstājiet komentāru