2024.gada 17. jūnijs

Artis, Artūrs, Arturs

Auto ar lielu nobraukumu - pirkt vai nepirkt šādu auto?

Auto ar lielu nobraukumu - pirkt vai nepirkt šādu auto?

Izvēloties auto, viens no galvenajiem faktoriem, kas tiek ņemts vērā, ir tā nobraukums. Diskusijas par nobraukuma lomu auto kopējā novērtējumā vienmēr bijušas spraigas, un auto īpašnieki iedalās 2 kategorijās: tie, kas ir kategoriski pret auto iegādi ar lielu nobraukumu un tie, kas ir par auto iegādi ar lielu nobraukumu, taču tāda, kam ir bagātīga komplektācija un kas ticis regulāri kopts. Par auto ar lielu nobraukumu uzskatāms tāds auto, kurš nobraucis vairāk par 200 000 kilometru. Un pašsaprotami, ka, jo lielāks auto nobraukums, jo vairāk laika auto pavadījis kustībā. Šajā rakstā skaidrojam, vai tas ir labi un to, pirkt vai nepirkt šādu auto!

Auto ar lielu nobraukumu - priekšrocības un trūkumi

Priekšrocības:

- Uzticamība

Lai gan liels nobraukums nozīmē, ka auto ir bieži izmantots, ne vienmēr tas nozīmē, ka auto ir ļoti nolietots - pamatā tas nozīmē, ka auto kalpojis godam un ir uzticams.

- Pieejama cena un iespēja kaulēties

Ja odometrā tiek uzrādīts patiesais nobraukums, kas ir liels, tad automašīnas cena parasti ir zemāka. Savukārt, ja odometrā tiek uzrādīts grozīts nobraukums, taču, apskatot automašīnas vēsturi, esat atklājis tās patieso nobraukumu, kas ir lielāks, tad paveras iespēja kaulēties, pieprasot zemāku cenu. Iegādājoties lietotu auto, tā ir iespēja iegūt izdevīgu darījumu un arī kaut nedaudz ietaupīt. 

- Ļoti niecīgs vērtības kritums

Kad tiek iegādāts jauns auto, jau tūlīt pēc izbraukšanas no salona tas zaudē aptuveni 20% savas vērtības. Savukārt, iegādājoties lietotu automašīnu ar lielu nobraukumu, tā vērtības kritums ir ļoti niecīgs, varbūt pat pēc iegādes tā vērtība nekrītas nemaz. Tas nozīmē, ka vēlāk šāda auto tirgus vērtība būs teju tāda pati kā tad, kad to iegādājāties. Ja vien, protams, neplānojat ar to pārvietoties 10 un vairāk gadus. 

- Iespēja apskatīt vēsturi

Liels automašīnas nobraukums, visticamāk, nāk komplektā ar lielu automašīnas vecumu (10 gadi un vecāks), līdz ar to ir vairāk informācijas par automašīnas vēsturi - pirmkārt, jau automašīnas vizuālais veidols liecina par to, vai tā tikusi kopta, otrkārt, iespējams, auto īpašniekam pieejama servisa grāmatiņa ar esošiem ierakstiem, treškārt, informācija par auto noteikti pieejama auto vēstures datubāzēs. Plašāks informācijas apjoms ļauj izanalizēt auto sīkāk un saprast, vai tas ir tas, ko meklējat. 

Trūkumi:

- Var būt sarežģītāk pārdot

Mūsdienās lielākā daļa cilvēku tiecas pēc jauniem un svaigiem auto, tādēļ pārdot auto, kuram ir liels nobraukums, var būt sarežģītāk. Tādā gadījumā nāksies ne tikai meklēt citas auto priekšrocības, bet arī censties pārliecināt pircēju, kādēļ automašīnas odometra rādījums nav svarīgākais, pēc kā vadīties, iegādājoties auto.

- Var būt augstas pēc-iegādes un uzturēšanas izmaksa

Vairumā gadījumu, ja vien auto ar lielu nobraukumu nav patiesi lolots, tas, visticamāk, ir diezgan sliktā tehniskā stāvoklī, kas nozīmē, ka tas var prasīt lielu sākotnējo finansiālo ieguldījumu. Tāpat nekad nav iespējams, kad auto ar lielu nobraukumu piedzīvos nākamās tehniskās ķibeles, tādēļ arī šādas automašīnas uzturēšana var izmaksāt daudz. 

- Moderno funkciju trūkums

Kā jau minējām, liels automašīnas nobraukums, visticamāk, nāk komplektā ar lielu automašīnas vecumu (10 gadi un vecāks), savukārt vecākiem auto nav vairums mūsdienās iecienītu moderno funkciju, kā atpakaļskata kamera; savienojums ar mobilo tālruni; līniju asistents; pretizslīdēšanas sensori u.c. Tas, protams, nenozīmē, ka bez šīm funkcijām nevar iztikt, taču tās pamatīgi atvieglo braukšanu un vairumā gadījumu padara to arī drošāku.
 
Pienācīgas auto uzturēšanas nozīmīgums

Lai arī varētu likties citādi, auto nobraukums nav galvenais rādītājs, pēc kura var spriest par automašīnas tehnisko stāvokli. Iegādājoties automašīnu, Jums ir jāņem vērā arī tās motorstundas, jo vienu un to pašu attālumu var nobraukt dažādos laikos, piemēram, ja braucat ar ātrumu 100 km/h,
100 000 kilometru iespējams nobraukt 100 stundās. Jo lēnāk brauksiet, jo vairāk būs motorstundu, kas nozīmē, ka auto nobraukums ne vienmēr liecina par automašīnas vecumu un nolietojumu. Turklāt, jāatceras, ka mūsdienās ir daudz negodprātīgu transportlīdzekļu tirgotāju, kas mēdz grozīt odometra rādījumus, lai tos padarītu mazākus nekā tie ir patiesībā. Galvenais, kas būtu jāņem vērā, ja esat nolēmis iegādāties lietotu auto - attieksme, ar kādu īpašnieks par to rūpējies.
 
Lielākā daļa auto īpašnieku par apkopēm atceras vien tad, kad par problēmām signalizē borta dators, pienācis laiks veikt ikgadējo tehnisko apkopi CSDD vai arī auto plānots pārdot, tomēr apkopes vajadzētu veikt, balstoties uz ražotāja rekomendācijām, kas apkopotas auto īpašnieka rokasgrāmatā. Visbiežāk tās jāveic aptuveni ik pēc nobrauktiem 200 000 km. 

Lai automašīna kalpotu ilgi un labi, svarīgi tai veikt regulāras apkopes: eļļas un citu šķidrumu maiņu; ritošās daļas pārbaudi; filtru maiņu; elementu eļļošanu u.c. Lai pārvietošanās būtu droša, vajadzētu īpaši parūpēties par auto riepām - ne tikai regulāri pārbaudīt, vai riepu protektora dziļums ir pietiekams, bet arī pievērst uzmanību spiedienam un tam, vai riepām nav pamatīgu bojājumu. Tas viss arī ietekmē degvielas patēriņu. Jāņem vērā, ka, mainot riepas, jāregulē auto savirze! Pēc riepu maiņas rīkojieties apzinīgi un noskaidrojiet to, kur nodot vecās riepas!

Tas, vai iegādāties auto, kura nobraukums ir liels, atkarīgs tikai un vienīgi no Jums paša - pirms iegādes noteikti izvērtējiet visas priekšrocības un trūkumus! Ceram, ka augstāk minētā informācija palīdzēs pieņemt Jums labāko lēmumu. Atcerieties, ka pēc iegādes Jums ir obligāti jāapdrošina jaunais auto - apskatiet Octas.lv piedāvājumu!