2024.gada 8. maijs

Staņislava, Staņislavs, Stefānija

«Projekts ir viena katastrofa». «Pašvaldība par to nebija sajūsmā». Deputāti diskutē par Pormaļa ielas rekonstrukciju (FOTO)

Jēkabpils novada domes 6. jūlija Finanšu komitejas sēdes noslēgumā, pēc darba kārtības jautājumu izskatīšanas deputāti diskutēja par Andreja Pormaļa ielas pārbūvi un ar to saistītajām problēmām. Diemžēl pilnībā atspoguļot šo  diskusiju nebūs iespējams, jo tās laikā mediji tika atslēgti no tiešraides. 

Diskusiju par situāciju un projekta kvalitāti Andreja Pormaļa ielā aizsāka deputāte Elīna Serkova (ievēlēta no Latvija Attīstībai). Viņa sacīja, ka ir bijuši vairāki iedzīvotāju rosināti sižeti dažādos plašsaziņas līdzekļos par to, ka iela izprojektēta neatbilstoši reālajam pielietojumam un iedzīvotāju interesēm. 

Pārbūvējot Andreja Pormaļa vienvirziena ielu Jēkabpilī, braucamā daļa krietni sašaurināta, bet ietve paplašināta gājēju un velosipēdistu ērtībai. Šaurās brauktuves un ietves savādās apmales dēļ daudziem jēkabpiliešiem, kas dzīvo šajā ielā ir krietni apgrūtināta iebraukšana savā īpašumā. Piemēram,  raidījums "Bez tabu" vēstīja, ka šaurās brauktuves dēļ, iebraucot privātmājas sētā un izbraucot no tās, apskādētas divas šeit dzīvojošās ģimenes automašīnas. Problēma - pagrieziena rādiuss neļaujot izvairīties no pretējā ielas pusē paplašinātās ietves apmales - pret to uzsista riepa un buferis. Ļoti apgrūtinoši iekļūt pagalmā, ja automašīnai pielikta piekabe. Iedzīvotāji medijos pauduši neizpratni, kāpēc bija nepieciešamība ielas otrā pusē paplašināt brauktuvi, bet, ja tas izdarīts, vajadzējis vismaz izbūvēt "kabatu" vai ietves pazeminājumu, kas ļaus veikt manevru bez raizēm. Tas neesot izdarīts.

Elīna Serkova sacīja, ka iedzīvotāji arī viņai norādījuši uz to, ka ļoti platās ietves ar veloceliņu, liedzot izbūvēt autostāvvietas un, sašaurinot brauktuvi, apgrūtina transporta pārvietošanos, kaut gan ielā aktuāla ir tieši iespēja privātmāju īpašniekiem novietot automašīnas un  piekļuve atsevišķiem uzņēmumiem. Tāpat arī Elīna Serkova interesējās, kāpēc nav plānotas autostāvvietas pie bibliotēkas ēkas Andreja Pormaļa ielā 11, ja jau pašvaldības plāno izbūvēt  tur jaunu bibliotēkas ēkās piebūvi?

Jēkabpils novada domes priekšsēdētāja vietnieks Attīstības jautājumos Kārlis Stars (NA) sacīja, ka viņš nesaskata problēmu – novietot automašīnu pie bibliotēkas ēkas.

“Tieši pretī novietot automašīnu nebūs iespēja, bet būs iespēja iebraukt šķērsieliņās gan pa labi, gan pa kreisi un novietot nedaudz tālāk auto no bibliotēkas ēkas. Pēc bibliotēkas piebūves izbūves, tiks nojaukta sēta kas ir apkārt bijušās bankas ēkai un būs izeja uz Draudzības aleju, kur ir iespēja novietot automašīnu. Tā ka šeit ar auto novietošanu problēmu neredzu,” uzsvēra Kārlis Stars. 

Viņš arī atzina: “Jā, iedzīvotājiem ir mazāk vietas, kur novietot auto, bet tas ir uz veloceliņu rēķina, un mēs jau sen esam pieņēmuši velokoncepciju, kas paredz celiņu izbūvi, un tad nu visiem ir jāsaraujas. Ir sūdzības par vietām, kur nevar ar autopiekabi iebraukt, kā tika rādīts sižetā, bet tādas šauras ielas ir arī citur Latvijā, piemēram, Ventspilī, tur tad ir jāveic zināmi manevri, lai nokļūtu, kur vēlams, nevis braukt tā, kā līdz šim ir darīts. Tomēr būvdarbu gaitā ir panāktas zināmas izmaiņas, un būs vietas, kur automašīnas drīkstēs daļēji novietot uz ietves.”

Diskusijā iesaistījās arī deputāts Aigars Nitišs (LZP) un bija skarbs un kategorisks savos izteikumos par Andreja Pormaļa ielas rekonstrukcijas projektu. Viņa viedoklis atspoguļo arī iedzīvotāju vairākkārt paustos viedokļus un neizpratni masu medijiem par notiekošo rekonstrukciju Andreja Pormaļa ielā un ar to saistītajām problēmām.

“Projekts ir viena katastrofa. Mums ir jāpārvērtē, kāds ir šis projekts. Es nezinu, ko mēs varam darīt tagad, droši vien vairs neko. Varbūt varam pasaukt kaut kādu projektētāju organizāciju vai asociāciju, lai viņi sniedz vērtējumu, kāds tas objekts ir un, cik viņš ir piemērots lietošanai, vai nodrošina visu iedzīvotāju  grupu interešu ievērošanu, lai vienlīdz visi varētu ielu izmantot. Manuprāt, projektējot ir pavirši paņemti kaut kādi normatīvie noteikumi veloceliņam, trotuāram un citiem elementiem,  nevērtējot to atbilstību reālajai situācijai un gājēju plūsmai. Bija iespējams izbūvēt veloceliņu, atrodot kompromisa variantu, izvērtējot, kurā ielas pusē un kurās vietās ietvi būvēt šaurāku, kur  - platāku, kā darīts, būvējot Pasta ielu, lai salāgotu visu  intereses.  Piemēram, ja skatāmies virzienā no ģimnāzijas uz centru, tad kreiso pusi ietves varēja izbūvēt divreiz šaurāku, ņemot vērā plūsmu un labās puses platumu. Manuprāt, šī ir reize, kad vajadzētu izvērtēt projektētāja darbu, cik projektētājs formāli pieiet darbam un, cik mēģina izvērtēt to lietu pēc būtības. Tā ir viena lieta. Otra lieta, kādu mēs, kā pašvaldība, esam uzrakstījuši projektēšanas uzdevumu? Ko esam prasījuši? Vai mēs esam dabūjuši projektu atbilstoši prasītajam?” jautāja Aigars Nitišs.

Viņš minēja, ka būvniecības gaitā jau ir daudz sarežģītāk un smagnējāk kaut ko mainīt. Turklāt problēmas parasti atklājas, kad jau uzstādītas bordes jeb trotuāru apmales, kad kaut ko mainīt ir daudz dārgāk un laikietilpīgāk. Tāpēc ir svarīgi, kādu uzdevumu pašvaldība dod projektētājiem, kā seko līdzi projekta izstrādes gaitai, Aigars Nitišs arī aizrādīja, ka pašvaldības administrācijai ir daudz aktīvāk jāiesaistās  būvuzraudzībā un problēmas jākonstatē jau ielu nospraušanas laikā, kad ir vienkāršāk ko mainīt, nevis darbu procesā.

Jēkabpils novada mērs Raivis Ragainis (LZP), uzklausot Aigara Nitiša ieteikums, atbildēja īsi un lakoniski: “Skaidrs”.

Aigars Nitišs piebilda, ka, jā ir skaidrs, jautājot vai dome var “pieņemt lēmumu mēģināt izanalizēt un vērsties pie projektētāja?”

Raivis Ragainis atbildēja apstiprinoši.

Kārlis Stars taisnojoties skaidroja, ka saņemot projektu, pašvaldība par to nebijusi sajūsmā, taču bijusi spiesta to akceptēt, jo projektētāji tā izstrādi iekavējuši par gadu. Ja projektu liktu malā, lai pārstrādātu, nebūtu iespējams iegūt finansējumu Andreja Pormaļa ielas pārbūvei, jo finansiālā atbalsta saņemšanai no mērķdotācijām viss bijis jāizdara noteiktos datumos un termiņos un laika projekta pārstrādei nebijis. Ja pašvaldība projektu tādu kāds tas ir nevirzītu tālāk, tad tagad Andreja Pormaļa ielas būvniecība nenotiktu. 

Aigars Nitišs palika pie sava, uzsverot, ka  jautājums ir par saņemto rezultātu, darba kvalitāti nevis termiņiem. Viņš atkārtoti uzsvēra, ka problēmas ir projektēšanas gaitā un šim procesam pašvaldības speciālistiem bijis jāseko līdzi, ka šoreiz tas ir akmens pašvaldības administrācijas dārziņā….Un tieši šajā brīdī sēdes tiešraidei skaņa tika izslēgta un sēdes attālinātā pārraide pārtraukta, liedzot medijiem, kas piedalījās attālināti, sekot līdzi turpmākajai deputātu diskusijai par Andreja Pormaļa ielas projektu. 

Lai iegūtu finansējumu ielas rekonstrukcijai, pašvaldība akceptēja Andreja Pormaļa ielas pārbūves projektu, kas šobrīd neapmierina nedz pašvaldību, nedz iedzīvotājus, nedz būvniekus, bet kaut ko mainīt šobrīd vairs nav iespējams un ar nēerto projektu jeb tā radītajām problēmām Andreja Pormaļa ielā iedzīvotājiem nāksies sadzīvot gadiem ilgi.

Jau ziņots, ka kopējās investīciju projekta izmaksas ir 2 648 207,86 eiro, tajā  skaitā būvdarbi, būvuzraudzība un autoruzraudzība, no kuriem valsts budžeta finansējums ir 1 700 000 eiro un pašvaldības finansējums - 948 207,86 eiro. Projektu plānots īstenots līdz 2023. gada 31. decembrim.

Komentāri (0-10/19)

  • Laura
    17.08.2023 02:27
    Laba diena katram! Es vēlos izmantot šo mediju, lai pastāstītu jums par godīgu aizdevuma uzņēmumu, kas man palīdzēja saņemt komerciālu aizdevumu ar saprotamiem noteikumiem. viņi piedāvā visu veidu aizdevumus.
    Saziņas e-pasts: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447300508785
  • Tādi tie deputāti
    15.07.2023 21:20
    Elīna Serkova sacīja, ka iedzīvotāji arī viņai norādījuši uz to, ka ļoti platās ietves ar veloceliņu, liedzot izbūvēt autostāvvietas un, sašaurinot brauktuvi, apgrūtina transporta pārvietošanos, kaut gan ielā aktuāla ir tieši iespēja privātmāju īpašniekiem novietot automašīnas un piekļuve atsevišķiem uzņēmumiem. ====================================== Kas par deputātu, ja nezina, kas notiek novada galvaspilsētā? Kad 1 tante pateica, tad tikai pieleca?
  • andris
    14.07.2023 21:43
    Ko teikt ...jāpalaiž NATo ''Leopards'' uz pieņemšanu
  • !!!
    14.07.2023 18:20
    Tagad, kad ir sakārtotas ietves, sniegu daudz labāk būs iespēams iztīrī! Tāpēc vaimanāšana par sniegu ir priekšlaicīga ...
  • Arī ielas iedzīvotājs
    14.07.2023 12:43
    Iela būs katastrofa. Kad ziemā būs sniegs pa ielas abām pusēm, ko protams neviens neuzvedīs, tad tik sāksies jautrība. Un kvalitāte 0.
  • Ielas iedzīvotājs
    14.07.2023 11:38
    Pēc Rīgas būvfirmas totālas izgāšanās pie Jēkabpils ģimnāzijas rekonstrukcijas projekta, tāpēc Jēkabpils PMK nācās glābt, kas vēl glābjams un labot visus rīdzinieku sataistos sūdus. Tāpēc tagad labi, ka Pormaļa ielā tieši Jēkabpils firmas cilvēki darbus veic. Jēkabpils strādnieki saņem algu un var uzturēt savas ģimenes. Mūsu Pormaļa ielā arī ienākuši Eiropa standarti. Tagad labāk, nekā bija iepriekš!
  • Zinatajs
    14.07.2023 11:20
    Būvnieks Ošukalns , kurš gan cits . Ko tad deputāts Šreks par šo nerunāja pirms darbu uzsākšanas redzot šo slikto projektu ?
  • Ja kas
    14.07.2023 11:16
    melnie darba darītāji dara tikai to, ko uz papīra projekētāji un tml. aizgaldā uz papīra uzkrecelējuši. Un to krecelējumu apstiprinājusi dome ar deputātiem priekšgalā!
  • Iesniegt sūdzības projektētājiem!
    14.07.2023 11:10
    Deputātiem 1) pirms darbu uzsākšanas vajadzēja izanalizēt projektu... 2) Pēc darbiem iznāk tik tāda ...tukšmuldēšana! 3) ja kas nepatīk, noņemiet 1000-šus no projektētāju un citu papīru taisītāju algas ...
  • Kaut kā tā
    14.07.2023 08:52
    Jurijs:
    Te par malkas piegadi kads runa-vaj tad malku uz ielas krausi? Dzen pagalma un krauj. pieradusi piedrazot valsts celus. Ari uz devonu drosak bus kajam iet, tur kur vajg piebraukt var
    Tagad jau kraus un pareizi arī darīs!
12

Atstājiet komentāru