2024.gada 28. marts

Ginta, Gunda, Gunta

Iedzīvotāji: Kena parkā izveidojušies sāls celiņi. Vai tas ir normāli? (FOTO)

Iedzīvotāji: Kena parkā izveidojušies sāls celiņi. Vai tas ir normāli? (FOTO)

Ar Radio1.lv sazinājās vairāki jēkabpilieši, kuru ikdienas gaitās ceļs ved cauri Kena parkam. Viņu uzmanību saistīja sāls celiņi uz parka ietvēm. Tādi pat sāls celiņi vērojami arī citviet pilsētā uz ietvēm, piemēram Vienības ielā. Iedzīvotāji bija neizpratnē, kāpēc tik daudz sāls jāber, ja šogad pat lāgā ziemas nav bijis un jautā: Vai tas ir normāli tik daudz sāls bērt uz ietvēm? Vai tas nekaitē Kena parkā un ietvju malā augošajiem kokiem.

Radio1.lv sazinājās ar SIA "Jēkabpils pakalpojumi" valdes priekšsēdētāju Jāni Hauku un lūdza komentēt šo situāciju.

"Šie sāls kristāli, ko var redzēt uz ietves ir sāls, kas nav paspējis noreaģēt (izkust) mitruma ietekmē. Par cik 2.janvāra rīta pusē uz brauktuvēm un ietvēm veidojās satiksmei un gājējiem bīstams apledojums, tika pieņemts lēmums, veikt brauktuves apstrādi ar pretslīdes materiālu. Uz ielas braucamās daļas, kur satiksme ir intensīvāka šis sāls noreaģēja ātrāk, tāpēc uz ielas, tas šobrīd nav tik pamanāmi. Uz gājēju celiņiem šie sāls kristāli neizkusa, taču šis izkaisītais materiāls ilgāk nodrošinās to, ka ietve nekļūs slidena mitruma un zemas temperatūras ietekmē.

Vēl jāmin, ka šāda sāls deva tiek kaisīta vienmēr, kad ietves apledo, un jāatzīst, ka tas nav videi draudzīgākais pretslīdes nodrošināšanas veids. Tehnoloģija paredz uz vienu pārbrauciena km izkaisīt 70kg sāls. Videi draudzīgāks veids ir ietvju, braucamo daļu apstrāde ar minerāl materiālu sīkšķembu, bet tas ir dārgāks, jo ir ne tikai jāizkaisa, bet arī jāsavāc un vēl bieži vien atstāj negatīvu ietekmi uz lietus ūdens sistēmu pilsētā. Par to cik daudz sāls nav kaitīgs videi, man nav informācijas, tas droši vien jājautā vides speciālistiem," sacīja Jānis Hauka.

Kā šāds sāls daudzums uz ietvēm ietekmē apkārtējo vidi, skaidrosim sazinoties ar vides speciālistu, saņemto atbildi publicēsim.

Komentāri (0-7/7)

  • Put in
    02.07.2018 18:35
    Interesanta pilsēta, sudraba ābelēm nauda ir a celiņiem redz smilts vai šķembas i pa dārgu. Nitišs moš ar skaidām var nobērt?
  • Koks?!
    02.07.2018 18:35
    Tas tak koks!
  • Tttt
    02.07.2018 18:35
    Kāds pagaršoja,ka tas ir sāls?
  • Ha-ha
    02.07.2018 18:35
    Smieklīgs Haukas skaidrojums, nezinu, bet kaisu.
  • Nezin ko grib
    02.07.2018 18:35
    Ja ietves nav nobērtas-slikti,ja ietves ir nobērtas-slikti. Stulbuma kalngals,nezin vairs jau par ko čīkstēt.
  • Edgars
    02.07.2018 18:35
    Tas kkd ir stulbums saprastu butu sniegs vai apledojushi celi.
    Prosta ka es saprotu naw kur naudu likt delta bezjega i kaisa sali
  • Jēkabpilietis
    02.07.2018 18:35
    Atbilde uz virsraksta jautājumu - protams, ka tas nav normāli, turpretim - pretlikumīgi.
    Nav pieļaujami, ka gājēju celiņu, to starp veloceliņu pretslīdes mazināšanai tiek izmantota sāls, vēl jo vairāk parkā, kur atrodas stādījumi. Kāda jēga tad to bija rekonstruēt, ja ar vienu roku darām, lai būtu labāk, ar otru, lai sliktāk.
    Ko var teikt, indējam paši sevi. Jā, un pārkāpjam arī MK noteikumus Nr.224 "Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli" , kur ir skaidri definēta gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšana slīdamības mazināšanai, kaisot smilti vai šķembiņas.

Atstājiet komentāru