2024.gada 28. aprīlis

Gundega, Terēze

Jānis Ščerbickis: Lai būtu lētākas biļetes, jāupurē komforts

Jānis Ščerbickis: Lai būtu lētākas biļetes, jāupurē komforts

Radio1.lv redakcijai kāda Jēkabpils, Pils rajona iedzīvotāja izteica neapmierinātību ar jaunajiem, tautā sauktajiem “dzeltenajiem” pilsētas maršruta autobusiem.

“26.maijā ap pulksten 8.40, “dzeltenais” pilsētas 5. maršruta autobuss pabrauca pieturai “Kurzemes iela” pie “Supernetto” garām, neuzņemot nevienu pasažieru, jo bija pārpildīts. Pieturā palika stāvot septiņi cilvēki, tajā skaitā bērni. Ja jau autobuss ir mazs un šaurs, tad varbūt tam jākursē stundās, kad ir mazāk pasažieru, nevis laikā, kad visi dodas uz skolu vai darbu. Manuprāt, dzeltenie autobusi ir ļoti neveiksmīgs pirkums, tajos nevar nedz normāli stāvēt, nedz sēdēt. Sēdvietu ir ļoti maz, tās izvietotas nepraktiski. Pie jau tā mazā sēdvietu skaita četras izvietotas viena otrai pretī. Ja tur sēž divi cilvēki viens otram pretī, tad kaut kā vēl var kājas salikt sāņus un sēdēt. Bet, ja apsēžas visi četri, tad vai nu ceļgali stutējas vienam pret otru, vai savas kājas jāmēģina kaut kā iedabūt starp pretim sēdošā kājām, jo normāli sēdēt nav iespējams. Normāli cits citam līdzās var sēdēt tikai bērni vai pusaudži. Ir sajūta, ka pilsētas maršrutiem nopirkti skolēnu pārvadāšanai domāti autobusi. Kāpēc jāpērk autobusi, kas ir neērti pasažieriem, kas rada problēmas?” jautā jēkabpiliete.

Lai noskaidrotu, kāpēc autobuss pabrauca garām pieturvietai “Kurzemes iela”, neuzņemot pasažierus, sazinājāmies ar SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētāju Jāni Ščerbicki.

“Tas ir pirmais gadījums pēdējo 3,5 gadu laikā, kad autobuss ir tik pārpildīts, ka spiests pabraukt garām kādai pieturvietai, neuzņemot pasažierus, kā šajā gadījumā. Jārēķinās, ka tā bija skolas pēdējā diena un rīta stunda, tāpēc pasažieru bija vairāk nekā citkārt. Visās citās pieturvietās autobuss pasažierus uzņēma, bet pieturvietā “Kurzemes iela” neviens no autobusā braucošajiem nav vēlējies izkāpt un autobuss bijis stāvgrūdām pilns, tāpēc šoferis pieturai pabraucis garām neapstājoties. Norīkot šos autobusus tikai atsevišķos reisos, kad ir mazāka pasažieru plūsma, nav iespējams,” skaidro Jānis Ščerbickis.

Viņš piebilst, ka laikā, kad 5.maršruta autobuss pabrauca garām pieturvietai, pēc dažām minūtēm kursēja 3. un 1. maršruta autobusi un pieturā palikušajiem pasažieriem ilgi gaidīt nav nācies.

Savukārt, runājot par to, kāpēc pirkti iedzīvotāju sarunvalodā tā dēvētie “dzeltenie” autobusi, viņš skaidro, ka tie ir salīdzinoši lēti. Autobusi pirkti Zviedrijā, pilsētā, kas iedzīvotāju skaita ziņā ir līdzīga Jēkabpilij. Arī tur autobusi izmantoti pilsētas maršrutos un tie neesot domāti skolēnu pārvadājumiem. Toties tikai šajos, “dzeltenajos” autobusos esot kondicionieri, kas sniedzot zināmu komfortu pasažieriem šajās karstajās dienās.

Jānis Ščerbickis norāda, ka Jēkabpilī ir viena no viszemākajām maksām par brauciena biļeti pilsētas maršrutos, salīdzinot ar citām Latvijas pilsētām. Piedāvāt Zemu cenu esot iespējams, autobusu parkam iegādājoties salīdzinoši lētus autobusus. Ja tiks pirkti lieli un dārgi autobusi, kas noteikti pasažieriem sniegs lielāku komfortu, nāksies paaugstināt braukšanas biļetes cenu. Turklāt Jēkabpilī visi kursējošie autobusi ir ar zemo grīdu, kas ir ērti gan jaunajām māmiņām, gan cilvēkiem ratiņkrēslos.

“Ir pilsētas, kas situāciju risina, ieviešot maršruta takšus, reisos, kur maz pasažieru. Taču maršruta takši ir neērti jaunajām māmiņām un cilvēkiem ratiņkrēslos, mēs izvēlējāmies vidusceļu, iegādāties vairākus nelielus autobusus. Šajā gadījumā līdzsvaru kausos ir likts pasažieru komforts un biļetes cena. Jēkabpilī komforts tiek upurēts par labu salīdzinoši zemai maksai par braucienu,” saka Jānis Ščerbickis.
Viņš atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām un aicina jēkabpiliešus laikus plānot savas gaitas, neatliekot braucienu uz pēdējo autobusu.

Jau ziņots, ka šī gada 2.februārī trešajā un astotajā pilsētas maršrutā uzsāka kursēt jaunākie SIA “Jēkabpils autobusu parks” iegādātie autobusi. Kopumā tika iegādāti trīs jauni autobusi pilsētas maršrutu apkalpošanai. Autobusi ir iegādāti ekonomisku apsvērumu dēļ, lai sniegtu kvalitatīvu pakalpojumu iedzīvotājiem un vienlaikus saglabātu brauciena biļetes cenu 50 eirocentu apmērā, kas ir viena no zemākajām visā Latvijā.

Iegādātie pilsētas autobusi ir pirmie SIA “Jēkabpils autobusu parks” autoparka sastāvā, kuros iebūvēts kondicionieris. Tāpat tie ir aprīkoti ar zemo grīdu, lai atvieglotu iekāpšanu māmiņām ar bērnu ratiem, invalīdiem, kā arī vecāka gada gājuma cilvēkiem.

Autobusi iegādāti Zviedrijā un kā atzīst Jānis Ščerbickis, ir piemēroti Latvijas klimatiskajiem apstākļiem. Iegādātie autobusi nomainīja divdesmit gadus vecus autobusus, kuri prasīja lielus ieguldījumus. Tāpat jaunie autobusi ir daudz ekonomiskāki degvielas patēriņa ziņā. Tie paredzēti četrdesmit pasažieru pārvadāšanai.

Attēlā: Jaunā autobusa pirmais reiss Jēkabpilī 2.februārī.

Foto: jekabpils.lv

Komentāri (0-9/9)

  • Guest
    02.07.2018 18:32
    "Toties tikai šajos, “dzeltenajos” autobusos esot kondicionieri, kas sniedzot zināmu komfortu pasažieriem šajās karstajās dienās."
    Šodien braucu vienā tāda autobusa, nav ne kādu kondicionieru, autobusā vēl karstak nēka ārā!
  • Tuu
    02.07.2018 18:32
    Nepatik autobusi nebrauc.jo jekabpili ir letakas biletes latvija
  • ieteikums
    02.07.2018 18:32
    Paskatījos amatpersonu ienākumu deklarāciju. Ščerbicka kungam gada alga sastāda 23 438. Pārējiem administrācijā algas arī gan jau nav mazas. Līdz Secinājums. Iepērk lētus autobusus, lai varētu sevi nodrošināt ar labām algām. Es piedāvāju citu variantu - samazināt administrācijai un Ščerbicka kungam algas uz trešdaļu kā minimums, tad varēs atļauties nopirkt dārgākus un ērtākus autobusus.
  • Guest
    02.07.2018 18:32
    Pirms sūdzēties, būtu vērts paskatīties, kādi maršruta autobusi kursē citās pilsētās. Pilnīgākie lūžņi, tā ka mīļīši, jāpriecājas par to kas ir....
  • Inga
    02.07.2018 18:32
    Man gan patīk tie "dzeltenie" autobusi, liekas tādi pozitīvi. Patīk arī tā vieta, kur 4 cilvēki var sēdēt, jo bieži sanāk braukt ar draugiem, varam apsēsties viens otram pretī un sarunāties, ja ir vajadzība, nav jākliedz pa visu autobusu. Nekādu baigo problēmu ar sēdvietu trūkumu neredzu, parasti jau tie lielie autobusi bija pustukši. Vienkārši cilvēkiem jāsaprot, ka, ja pērk VIENU biļeti, tad viņam ir paredzēta VIENA sēdvieta un nevajag aizņemt DIVAS, lai kāds cits arī varētu apsēsties blakus. Kopumā normāli autobusi, Rīgā arī tādi ir, tādā pašā krāsā un izmērs identisks, nekādu problēmu.
  • A.
    02.07.2018 18:32
    “Tas ir pirmais gadījums pēdējo 3,5 gadu laikā, kad autobuss ir tik pārpildīts, ka spiests pabraukt garām kādai pieturvietai, neuzņemot pasažierus, kā šajā gadījumā. - MELI!!
    Pati esmu divas reizes braukusi dzeltenaja autobusā,kad viņš ir bijis tik parpildīts ka nav vairs vietas cilvēkiem tai skaita arī māmiņai ar ratiņiem,lietus laika.
  • Guest
    02.07.2018 18:32
    Guest:
    Pirms sūdzaties par diskomfortu, un cenām, pabraucat ar Rīgas sabiedriskajiem transportiem.

    un ko tad tu gribi salīdzināt??? vienīgā līdzība ka abiem 4 riteņi :D
  • Guest
    02.07.2018 18:32
    Pirms sūdzaties par diskomfortu, un cenām, pabraucat ar Rīgas sabiedriskajiem transportiem.
  • Guest
    02.07.2018 18:32
    Citu cilvēku/pasažieru komfortu viegli "upurēt", ja pašam savu komfortu nav jāupurē. Ļoti neizdevies pirkums!!!

Atstājiet komentāru