2024.gada 30. aprīlis

Alta, Liāna, Lilija

Lidl: Karodziņu krāsošana uz cenu zīmēm – solis atpakaļ un papildus izdevumi

Lidl: Karodziņu krāsošana uz cenu zīmēm – solis atpakaļ un papildus izdevumi

“Lidl” pašlaik ir pirmais un vienīgais mazumtirgotājs Latvijā, kas ir pilnībā pārgājis uz elektroniskajām cenu zīmēm veikalos. Tajās rakstiski un labi redzami tiek norādīta produkta izcelsmes valsts vai reģions (atceramies, ka ES regulas pieļauj kā izcelsmes vietu norādīt “Eiropas Savienību”). Šādas elektroniskās cenu zīmes ir normāla ikdiena daudzās Eiropas valstīs. To tehnoloģiskā īpatnība – tās nav daudzkrāsainas, jo izmanto tikai baltu, sarkanu un melnu krāsu, komentē Dana Hasana, “Lidl Latvija” Korporatīvās komunikācijas vadītāja.

“Piedāvātā ideja par krāsaina karodziņa iekļaušanu katrā cenu zīmē nozīmē atgriešanos pie papīra cenu zīmēm, kas drukātas uz krāsu printera vai zīmētas ar roku izmantojot zīmuļus vai flomasterus,  jo digitālās cenu zīmēs var izmantot tikai trīs krāsas”, saka Dana Hasana, “Lidl Latvija” Korporatīvās komunikācijas vadītāja.

Turpinot, Dana Hasana uzsver, ka no 21. gadsimta izpratnes par mūsdienīgu mazumtirdzniecību, klientu servisu, tehnoloģiju attīstību, darbinieku produktivitāti un dabai draudzīgu uzņēmējdarbību, šis būtu liels solis atpakaļ:

Tas nozīmētu, ka “Lidl” veikalu komandas nodarbotos ar karodziņu drukāšanu, griešanu, līmēšanu pie cenām, to nomaiņu gandrīz katru dienu un šī karodziņu drukāšanas, griešanas un līmēšanas cikla nebeidzamu atkārtošanos…
Šādās nodarbēs pavadītās stundas ne tikai būs neproduktīvas, bet arī dārgas, tādēļ piedāvāto izmaiņu ieviešana nav pārdomāta, nenesīs labumu gala pircējiem, bet sadārdzinās produktu uz papildus darba izmaksu rēķina.
 
Tā kā “Lidl” ir par zemākām un pieejamākām cenām veikalos, uzņēmums uzskata, ka izcelsmes valstu karodziņu ieviešana cenu zīmēs ir nepārdomāts un neizvērtēts priekšlikums, kas dzimis nekonsultējoties un nepārzinot veikalu ikdienas darbu, reālo situāciju un  var novest  pie cenu celšanas gala pircējam.

Kā  jau ticis norādīts arī citos atzinumos, tai skaitā PVD komentāros Latvijas radio, izcelsmes valsts uz produktiem jau tiek norādīta rakstveidā vai grafiski - ar valsts nosaukuma burtu izmantošanu uz visiem dzīvnieku izcelsmes produktiem - piena, gaļas, zivs , olām utml. Uz dārzeņu cenu zīmēm izcelsmes valsts ir minēta rakstveidā un viegli nolasās. Maz ticams, ka pircēji tiešām pārzina visas valstis pēc to karogiem. Attiecīgi, kā lietderīgāka alternatīva būtu piedāvājama izcelsmes valsts norādīšana tikai rakstveidā.

Lai izceltu tieši Latvijā ražotos produktus, “Lidl” jau ir izveidojis un ieviesis īpašu “Ražots Latvijā” marķējumu, kas viegli pamanāms. Tas  atrodams uz teju 60 vietējās izcelsmes produktiem, neskaitot svaigos augļus un dārzeņus.

Pēdējo divu gadu laikā “Lidl” ir izveidojis sadarbību ar vairāk nekā sešdesmit vietējiem ražotājiem dažādās produktu kategorijās. Uzņēmums plāno šo sadarbību paplašināt, dubultojot vietējās izcelsmes “Pilos” privātā zīmola piena produktu skaitu, lai tas pārsniegtu 20. Tikmēr svaigu dārzeņu segmentā jau šodien gandrīz 50% no piedāvātajiem produktiem ir audzēti Latvijā, vistu olu segmentā vairāk nekā 40% olu ir dētas Latvijā un vairāk nekā 20% svaigās putnu gaļas ir audzēta Latvijā.

Atstājiet komentāru