2024.gada 26. aprīlis

Alīna, Rūsiņš, Sandris

Krustpils dzelzceļa stacijas apkārtne pārvērtusies līdz nepazīšanai (FOTO)

Krustpils dzelzceļa stacijas apkārtne pārvērtusies līdz nepazīšanai (FOTO)

Jēkabpilī piektdien 10.oktobrī Jēkabpils domes sēžu zālē pulksten 14.30 notiks sabiedriskā apspriešana par Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) elektrifikācijas projekta ietekmes uz vidi novērtējumu (IVN), liecina paziņojums LDz mājaslapā. Uz to aicināti visi interesenti.
 
 
Portāls radio1.lv pārliecinājās, ka Krustpils dzelzceļa stacijā būvdarbi rit pilnā sparā un ir tapuši divi jauni paaugstināti peroni. Paaugstināto pasažieru platformu izbūve ievērojami atvieglo pasažieru iekļūšanu vilcienā.
 
 
Jaunums ir arī uzbūvēta gājēju pāreja un kārtība kā pasažieri var nokļūt uz otro peronu. Jaunā gājēju pāreja atrodas labu gabalu no dzelzceļa stacijas ēkas Madonas ielas virzienā un, lai nokļūtu uz otro peronu pasažieri vairs nevar kā agrāk, izejot no dzlezceļa stacijas pa taisnāko ceļu doties pāri sliedēm. Tagad, lai nokļūtu uz otro peronu, ir jādodas līdz gājēju pārejai. Tas, protams, aizņem pasažieru laiku un varbūt sākotnēji ir neierasta, taču arī mudina ikvienu ierasties stacijā savlaicīgi, nevis pēdējā brīdī un garantē pasažieru drošību.
 
 
Ldz mājaslapā publicētajā paziņojumā norādīts, ka projektā paredzēts elektrificēt, nodrošinot 25 kilovoltu (kV) elektrifikācijas sistēmu, dzelzceļa līnijas "Ventspils–Tukums II", "Tukums II–Jelgava", "Jelgava–Krustpils", "Rīga–Jelgava", "Rīga–Sloka", "Sloka–Tukums II", "Krustpils–Daugavpils", "Krustpils–Rēzekne II", "Rīga-Skulte", "Rīga–Krustpils", "Rēzekne II–Daugavpils".
 
 
"Paredzētās darbības ietvaros plānots rekonstruēt esošo vai izbūvēt jaunu dzelzceļa elektrifikācijas sistēmu ar spriegumu 1x25kV vai 2x25kV, kā arī uzbūvēt LDZ elektrifikācijai nepieciešamās vilces jaudas apakšstacijas. Darbību paredzēts veikt tikai dzelzceļa zemes nodalījuma joslā," teiks paziņojomā.
 
 
Ar informatīvo materiālu par projektu var iepazīties līdz 30. oktobrim uzņēmumā LDz vai vēršoties vietējā pašvaldībā.
 
 
Sabiedriskās apspriešanas par elektrifikācijas IVN paredzētas arī Iecavā un Salaspilī (8. oktobrī), Ogrē, Lielvārdē un Skrīveros (9. oktobrī), Jēkabpilī un Koknesē (10. oktobrī), Mārupē (11. oktobrī), Daugavpilī un Rēzeknē (13.oktobrī), Jūrmalā (15. oktobrī) un Rīgā (20. oktobrī).
 
 
Elektrifikācija austrumu-rietumu koridorā, "Rail Baltica" maršrutā un esošā elektrificētā tīkla modernizācija darbībai ar 25 kV maiņstrāvu ir lielākais līdz šim plānotais dzelzceļa investīciju projekts Latvijā. Investīcijas iepriekš lēstas aptuveni pusmiljarda eiro apmērā. Pašlaik Latvijā elektrificēti apmēram 13,4% jeb 249,8 kilometri dzelzceļa līniju, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem Eiropas Savienībā.
 
 
Foto: Atis Caune-Zalāns

Komentāri (0-1/1)

  • ha
    02.07.2018 18:20
    Milzīgs paldies par gājēju ceļa izveidošanu tik tālu, cik vien iespējams no stacijas. Varējāt vēl kādu kilometru tālāk, tāds sīkums.

Atstājiet komentāru