2024.gada 20. aprīlis

Mirta, Ziedīte

Latvijas ceļu būvētājs “SC grupa” pievienojas pasaules līmeņa kompānijai

Latvijas ceļu būvētājs “SC grupa” pievienojas pasaules līmeņa kompānijai

Viens no vadošajiem Latvijas ceļu būvētājiem – “SC Grupa” (SIA “Saldus ceļinieks” ar tā meitas uzņēmumiem), pievienojies vienam no pasaules līmeņa infrastruktūras kompāniju līderiem “Eurovia”, kas ir VINCI meitas uzņēmums. VINCI ir pasaules līderis transporta infrastruktūras būvniecībā un pilsētu attīstībā. “Eurovia” būvē un uztur transporta infrastruktūru, tajā skaitā autoceļus, automaģistrāles, dzelzceļus, lidostu un tramvaju platformas, kā arī veicina rūpniecisko, komerciālo un pilsētu teritoriju attīstību. “Eurovia” nodrošina piegādes ķēdi, izmantojot savu izejmateriālu ražošanas tīklu, ceļu un dzelzceļa būvniecības projektiem. “Eurovia” darbojas 15 valstīs, nodarbina 38 000 cilvēku un 2016.gadā apgrozījums sasniedza 7,6 miljardus eiro.

 Uz sarunu par uzņēmuma SC grupa attīstību “Ceturtdiena” aicināja SIA “Saldus ceļinieks” vadītāju Gintu Karolu un Jēkabpils struktūrvienības vadītāju Gunti Kļaviņu.

 - SIA “Saldus ceļinieks” ir uzņēmums ar daudzu gadu vēsturi. Pastāstiet, lūdzu, par savu uzņēmumu!

Gints Karols: Uzņēmuma pirmsākumi meklējami tālajos sešdesmitajos-septiņdesmitajos gados, kad Talsu un Saldus pusē tika veidotas ceļu uzturēšanas pārvaldes. Savukārt 1991.gadā SIA “Saldus ceļinieks” bija viens no pirmajiem dibinātajiem ceļu būves uzņēmumiem valstī. Kopš 2004.gada, kad “Saldus ceļinieks” iegādājās SIA “Talce” kontrolpaketi, mēs izveidojām “SC grupu”. Protams, vēlāk veidojās vēl uzņēmuma meitas sabiedrības un struktūrvienības – tādas kā “SC Kuldīga” un asfalta ražotne šeit – Jēkabpilī. Uzņēmums nodarbina vairāk nekā 350 darbiniekus, tam ir trīs asfalta ražotnes un laboratorijas – Jēkabpilī, Saldū un Talsos. Ir sava karjeru saimniecība un vairāk nekā 200 vienības specializētās būvtehnikas. Šo gadu laikā esam realizējuši daudz un dažādus vietējas un valsts nozīmes projektus: “VIA Baltica” ceļa, starptautiskās lidostas “Rīga” skrejceļu izbūve, futbola laukumu, ielu, visa veida vietējo un reģionālo ceļu izbūve un rekonstrukcija, esam realizējuši ļoti daudz un dažādus infrastruktūras projektus. Esam lepni par saviem kvalitātes sasniegumiem. Par augstu kvalitātes standartu sasniegšanu, uzņēmuma būvētie projekti ir ieguvuši astoņas gada balvas kopš 2010.gada, kad tika aizsākta objektu vērtēšana nozares līmenī. 2017.gadā rekonstrukcijas objekts “Autoceļa A9 Rīga – Liepāja posmā ar Kalnciema tiltu pāri Lielupei” ieguva visas būvindustrijas gada balvu kā labākais realizētais inženierbūves projekts 2016.gadā.

 - Nesen “SC grupa” pievienojās vienam no pasaules līmeņa infrastruktūras kompāniju līderiem “Eurovia”, kas ir VINCI, pasaules līdera transporta infrastruktūras būvniecībā un pilsētu attīstībā, meitas uzņēmums. Pastāstiet plašāk par šo sadarbību un starptautisko koncernu?

Gints Karols: VINCI grupa ir lielākais uzņēmums pasaulē, kas nodarbojas ar visa veida infrastruktūras būvniecību, privātās partnerības (PPP – Privātā partnerība – projektē, būvē, finansē) un koncesiju (koncesija – līgums par valstij vai pašvaldībai piederošu infrastruktūras objektu būvniecību un apsaimniekošanu) projektiem. Visa veida infrastruktūra, tas ir ceļi, dzelzceļi, lidostas, tuneļi, tilti, ielas un tml. Uzņēmuma vārds saistāms ar ļoti daudziem, pazīstamiem infrastruktūras projektiem gan Eiropā, gan pasaulē, piemēram, Lamanša tunelis – starp Franciju un Lielbritāniju, virkne Eiropas un pasaules valstu lidostu, ātrgaitas dzelzceļu un maģistrāļu, futbola stadionu būvniecību. Uzņēmums sastāv vairāk nekā no 2000 autonomiem uzņēmumiem ar vidējo apgrozījumu no 15 līdz 20 miljoniem, kas, starpcitu, ir mazāks nekā “Saldus ceļinieka” vidējais apgrozījums. Tas darbojas vairāk nekā 100 valstīs vairākos kontinentos un nodarbina vairāk kā 183 tūkstošus cilvēkus. VINCI grupas kopējais apgrozījums ir aptuveni 40 miljardi eiro. Līdz ar to pievienošanās VINCI grupai ir ļoti nozīmīgs brīdis “SC grupas” līdzšinējo divdesmit septiņu gadu attīstības vēsturē, tas ir arī nozīmīgs brīdis Latvijas kapitāla kompānijai un pilnīgi jauns pavērsiens, domājot par iekšējo stabilitāti un uzņēmuma tālāko attīstību. Tās ir jaunas iespējas darboties plašāk Baltijas tirgū, iespējams, arī starptautiskos tirgos, tās ir investīciju iespējas, jaunas tehnoloģijas, tā ir liela, milzīga pieredze un kvalifikācija, kas izmantojama konkursos un dažādos projektos.

- Kā tas ir – Latvijas uzņēmumam pievienoties, integrēties un sadarboties ar tik lielu uzņēmumu?

Gints Karols: Pirmkārt, tas ir ļoti interesanti! Jāteic, ka uzņēmuma, kuram esam pievienojušies, iekšējā vide, kultūra, pieredze, tehnoloģijas un zināšanas veidojušās gadu simtos. Protams, mums ir ļoti interesanti, ir daudz jauna, ko uzzinām, ir daudz, ko mācīties un pārņemt. Vienlaicīgi mēs saņemam uzslavas par to, ko esam izveidojuši un ko esam panākuši šeit – Latvijas uzņēmumā. Galvenais, ka mūsu vērtības sakrīt, esam līdzīgi domājoši, apbrīnojami līdzīgi sakrīt mūsu uzņēmumā veidotā iekšējā sistēma ar to, kāda tā ir “Eirovia”. Tāpēc mūsu integrācija ir salīdzinoši viegla. Mūsu cilvēkiem ļoti vērtīga ir līdzdalība dažādās darba grupās, starptautiskos semināros, treniņos, tā ir lieliska iespēja pašiem augt, paplašināt redzesloku un pārņemt starptautisko pieredzi. Koncernam ir savs zinātnes attīstības centrs Francijā, Bordo, mēs gan vēl neesam paguvuši to apmeklēt. Tas ir viens no šī gada mērķiem.

- Kāpēc tāds pasaules līmeņa uzņēmums izvēlējās Latviju un tieši “Saldus ceļinieka grupu”?

Gints Karols: Baltijā VINCI pārstāvēts ir jau kopš 1994.gada. “Eirovia” Lietuva ir nozīmīgs spēlētājs nozarē kaimiņvalstī, būvējot ceļus un dzelzceļus. Koncerna vadībās līmenī tika pieņemts lēmums turpināt attīstību Baltijas valstīs un kļūt par vadošajiem būvniekiem šajā reģionā nākotnē. Varam būt lepni, ka viņi izvēlējās tieši mūsu uzņēmumu kā visatbilstošāko šo mērķu sasniegšanai.

- Pastāstiet par “SC grupa” paveikto mums tuvākajā reģionā – Austrumlatvijā - desmit gadu garumā!

Guntis Kļaviņš: “SC grupa” šajā reģionā infrastruktūras būvniecības jomā aktīvi darbojas kopš 2008.gada, tātad jau desmit gadus. Paveikts ir daudz. Ar dažādām tehnoloģijām esam rekonstruējuši un sakārtojuši ap 250 kilometrus autoceļu Austrumlatvijas reģionā. Lielākais projekts ir bijis ceļa A12 Jēkabpils-Rēzekne izbūve, ar kuru principā arī sākās infrastruktūras objektu būvniecība reģionā un tika uzstādīta asfaltbetona ražotne Jēkabpils lidlaukā “Kurzemnieki”. Tāpat vērā ņemami objekti ir autoceļš A6 pie Līvāniem, vairāki posmi P76 Aizkraukle-Jēkabpils, kur, tā saucamo, Salas posmu pabeigsim šogad. Vairāki posmi P62 pie Madonas, šogad turpināsim pie Preiļiem, P75 Malta-Sloboda, P78 Pļaviņas-Ērgļi, P74 Siliņi-Aknīste, P73 Vecumnieki-Nereta, P32 Augšlīgatne-Skrīveri, arī šī ceļa rekonstrukcija turpināsies šogad. Jēkabpilī esam rekonstruējuši virkni ielu, t.sk. Kurzemes un Vienības ielas. Savukārt asfalta rūpnīcā “Kurzemnieki” šajos desmit gados esam saražojuši aptuveni pusmiljona tonnu asfalta.

- Šobrīd daudz tiek paveikts ar Eiropas fondu finansējumu, tuvākajā laikā šis mehānisms vairs nebūs pieejams, kā pārvarēsiet šo krīzi?

Gints Karols: Jā, tā ir taisnība, finansējuma mehānisms mainīsies. Pēdējos gados, pateicoties Eiropas struktūrfondiem, esam aktīvi strādājuši, rekonstruējot valsts autoceļus, un pietuvojušies brīdim, kad struktūrfondi būs beigušies. Turpmāk gan nozare, gan vietējie un reģionālie autoceļi būs atkarīgi no budžeta jeb politiķu lēmumiem, precīzāk sakot, no sabiedrības izvirzītajām prioritātēm un spiediena uz politiķu lēmumiem. Ja šīs prioritātes nemainīsies, tad turpmākajos gados ir sagaidāms straujš kritums. Tas, protams, skars nozari, tūkstošiem cilvēkus, kas nozarē strādā un, protams, neuzlabos to bēdīgo statistiku, kas attiecās uz sabrukušajiem un slikti izbraucamajiem vai pavisam neizbraucamajiem ceļu posmiem Latvijā. Ja nozare kopumā pēc 2020.gada vēl varētu cerēt uz lielajiem projektiem, piemēram, Ķekavas apvedceļa, “Real Baltic” posmu izbūvi, tad iedzīvotājiem attiecībā uz ikdienā lietojamiem reģionālās un vietējās nozīmes ceļiem ir mazas cerības, un sliktākais, ka sabrukušo un slēdzamo ceļu statistika strauji pasliktināsies. Tāpēc ir ļoti svarīgi, kas notiks tālāk un kādas būs sabiedrības un līdz ar to vietējo pašvaldību un valsts politiķu prioritātes.

- Vai jūsu uzņēmuma darbiniekiem arī būtu jāuztraucas, ka viņi varētu zaudēt darbu?

Gints Karols: Mēs esam ļoti spēcīgs uzņēmums. Kopš pievienojāmies starptautiskam spēlētājam un mums par to nebūtu jāuztraucas. “SC grupa” tuvākajā nākotnē plāno šajā reģionā papildus asfalta ražošanai attīstīt vietējās būvniecības jaudas – tas uzlabotu resursu loģistiku un mobilitāti. Protams, nozare nevar mums nodrošināt stabilitāti, bet mēs darām visu, lai nodrošinātu stabilitāti saviem cilvēkiem. Vēl jo vairāk – mēs esam gatavi investēt un attīstīties, piesaistīt un profesionāli apmācīt jaunu personālu, ieguldot ne tikai tehnikas un tehnoloģiju attīstībā, bet arī investēt personālā.

- Kādi vēl ir jūsu uzņēmuma nākotnes plāni, nākotnes redzējums?

Gints Karols: Mūsu nākotnes plāni ir izaugsme. Kā jau minēju, mēs gribam piesaistīt vēl vairāk cilvēkus nekā mums jau ir, īpaši mēs to gribam darīt šeit, Jēkabpils pusē. Asfalta rūpnīcai darbojoties, gribam veidot vietējo būvniecības brigādi un asfalta ieklāšanas brigādi. Esam gatavi attīstīties, veidot izaugsmi. Ceram, ka nākotnē mums izdosies mainīt sabiedrības un politiķu prioritātes un realizēt ne tikai lielos projektus, bet strādāt un uzlabot situāciju arī uz vietējiem un reģionālās nozīmes autoceļiem.

- Kad būs zināma informācija par “SC grupa” vakancēm Jēkabpilī?

Guntis Kļaviņš: “SC grupas” plāni reģionā ir veidot vietējās būvniecības jaudas, kas palielinātu mūsu mobilitāti un resursu pieejamību reģionā, sākumā mēs veidosim asfalta brigādi un tad pēc vajadzības klāt veidosim profesionālas vietējo būvnieku komandas, kas vietējā reģionā pēc vajadzības varētu veikt infrastruktūras darbus. Tuvākajā laikā – februāri, martā izsludināsim pieteikšanos uz amatiem. Par vakancēm var interesēties uzņēmuma vietnē internetā www.scgrupa.lv un vietējos laikrakstos, arī “Ceturtdienā” un, ja ir interese, CV gaidām e-pastā guntis.klavins@scgrupa.lv.

- Paldies par sarunu!

 

Sandra Mikanovska,
Radio1, Ceturtdiena

 

Komentāri (0-6/6)

  • zigis
    02.07.2018 18:36
    spec Nr2:
    spec:
    Vienu gan zinu; SC grupā katastrofāli trūkst speciālisti, jo krievu laiku viedoklis, ka traktoristam jāsaņem vairāk, kā ceļu būves meistaram tur nav pārvarēts un gudri jaunieši no turienes mūk! Tā, ka lielas cerības uz darbu SC grupā labāk nelolojiet, labāk dodieties uz kādu citu firmu, kas savus darbiniekus novērtē!


    diemžēl tā nav vienīgā vieta, kur tā domā

    Redz, traktorists ir proletariāts, bet meistariņš ir trubā lūrētājs un pildspalvas vicinātājs, tas nekas, ka tieši viņš vada visus darbus un atbild par to, ko dara vai nedara traktoristi un bez viņa objektos būtu haoss!
  • spec Nr2
    02.07.2018 18:36
    spec:
    Vienu gan zinu; SC grupā katastrofāli trūkst speciālisti, jo krievu laiku viedoklis, ka traktoristam jāsaņem vairāk, kā ceļu būves meistaram tur nav pārvarēts un gudri jaunieši no turienes mūk! Tā, ka lielas cerības uz darbu SC grupā labāk nelolojiet, labāk dodieties uz kādu citu firmu, kas savus darbiniekus novērtē!


    diemžēl tā nav vienīgā vieta, kur tā domā
  • Ivis
    02.07.2018 18:36
    Nu... un....? Ko mums tas dot? Pilsētā ceļus tāpat neviens netaisās remontēt.
  • spec
    02.07.2018 18:36
    Vienu gan zinu; SC grupā katastrofāli trūkst speciālisti, jo krievu laiku viedoklis, ka traktoristam jāsaņem vairāk, kā ceļu būves meistaram tur nav pārvarēts un gudri jaunieši no turienes mūk! Tā, ka lielas cerības uz darbu SC grupā labāk nelolojiet, labāk dodieties uz kādu citu firmu, kas savus darbiniekus novērtē!
  • Latvietis
    02.07.2018 18:36
    Pareizi.Savādāk pie Railbaltic projekta netikt.
  • SC super!
    02.07.2018 18:36
    Liels stabils uzņēmums, prieks par viņiem!

Atstājiet komentāru